כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טירוף לילי בבר אילן: "חיכינו שעתיים לאוטובוס. הכל קרס"

אלפים שחיפשו לשוב אמש לבתיהם - נתקעו שעה ארוכה בתחנות לאורך רחוב בר אילן בירושלים • באגד ובמשרד התחבורה מסבירים כי לא מדובר בקריסה אלא בתכנון לא נכון, אך הנוסעים זועמים • וגם: קבוצת צעירים שהחליטה לרקוד בינתיים על הכביש

טירוף לילי בבר אילן: "חיכינו שעתיים לאוטובוס. הכל קרס"

ושוב קריסה בתחבורה הציבורית באמצע החג: אמש (ד) סמוך לחצות, קרס מערך התחבורה בירושלים, וכך כל התחנות בבר אילן ובירמיהו - צומת אפריון, מנחת יצחק-בעלזא, שמגר, שרי ישראל והכניסה לעיר היו עמוסות אדם. בנוסף, מערך התחבורה קרס גם בתחנות המרכזיות בבני ברק ובית שמש.

מאות אנשים נשים וטף נותרו כשעתיים בתחנות, כאשר עיקר הקריסה הייתה בקוים מירושלים לבית שמש ובני ברק. בנוסף, בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים עשרות אנשים שפצחו בריקודים באמצע רחוב בר אילן בירושלים, בזמן ההמתנה.

שלמה, אחד הנוסעים מספר ל'בחדרי חרדים': "זה היה פשוט טירוף. לא היו פקחים, האוטובוסים לא היו מסודרים, אוטובוסים התמלאו בתחנה הראשונה ויצאו. כל שאר התחנות נותרו מפוצצים באנשים המבקשים להגיע ליעדם, וחבל שכל חג הדבר חוזר על עצמו שוב ושוב, הרי בחברות יודעים שיש עומס, אז מוטב שיערכו בהתאם".



תושב אזור בר אילן בירושלים מספר ל'בחדרי חרדים': "היה עומס מטורף של אוטובוסים, שום אוטובוס לא זז. זה היה נראה עומס של ל"ג בעומר. אנשים התחרפנו לגמרי מהעומס ורקדו ברחוב, בבר אילן כל הכביש היה רק אוטובוסים עומדים, אפילו לא רכב פרטי אחד, אין בא ואין נכנס לבר אילן במשך שעה וחצי".

משרד התחבורה מסר בתגובה לבחדרי חרדים: "לאור תלונות שהגיעו למשרד התחבורה, נערכה בדיקה מיידית עם חברת אגד. כמתברר מחצות אמש - הצטברו כמויות נוסעים גדולות שיצאו משמחות בית השואבה. הדבר גרם לעומס גדול בציר ופקקי תנועה כאשר אלפי נוסעים דורשים בבת אחת שירות מהיר. עד 02:00 הסתיים הפיזור. משרד התחבורה בחן את המקרה ולאור זאת ימליץ על הפעלת שיטת מוקדי יציאה גם בימי חוה"מ - השיטה היחידה שהוכחה כיעילה בזמני עומס חריגים ואשר תופעל במוצאי החג. מועדים לשמחה".

באגד מסרו בתגובה לבחדרי חרדים: "לא היה שם קריסה, עומס קורה כל חג. אנשים צריכים להבין שרחוב בר אילן בירושלים הוא לא רק של אגד, זה רשות הרבים של כולם, אמש היו עוד חברות על ציר בר אילן וכתוצאה מכך נוצר עומס. ברחוב בר אילן ועוד מספר רחובות מרכזיים בירושלים, יש בעיות תשתית חמורות, וזה מה שמביא לעומס והתסכול של הנוסעים והנהג. כשאוטובוס עומד ולא נוסע, זה נזק כספי גדול לאגד. באגד יש נוהל קבוע, בכל אחרי חג או מעמד/ אירוע שהביא לעומס רב, הנהלת אגד מתכנסת למחרת להפקת לקחים, ומחשבנים לפי מספר הנוסעים בכדי שבפעם הבאה יהיה יותר טוב לנוסעים".

צילום: הופמנייעס






תחבורה ציבורית קריסה ירושלים תחנות ריקודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד