כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

התכנון: פיגוע באמצע חתונה וחטיפת חייל

הותר לפרסום: נעצרה קבוצת מחבלים שתכננה לבצע פיגוע באולם שמחות בדרום ולחטוף חייל ולרצוח אותו

זירת פיגוע. צילום: מדברים תקשורת
זירת פיגוע. צילום: מדברים תקשורת

הותר לפרסום כי בפעילות של שב"כ והמשטרה נעצרו חברי חולייה שעסקו בהכנות לביצוע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום ולפיגוע חטיפת חייל ומיקוח בישראל.

לפני כחודש נעצר מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב חאן יונס, כשביקש להיכנס לישראל, דרך מעבר ארז, לצרכי מסחר. במהלך חקירתו בשב"כ עלה כי אבו טהא עמד בראש התארגנות טרור שהוכוונה על ידי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, ותכננה לבצע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום וכן פיגוע חטיפה ורצח של חייל צה"ל לצורכי מיקוח.

עוד עלה, כי מחמוד גויס לפעילות על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא, פעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי, המתגורר בעזה, אשר הטיל על מחמוד להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע הפיגועים הנ"ל.

לצורך ביצוע הפיגוע גייס מחמוד שלושה שותפים נוספים, אשר אף הם נעצרו: שפיק חמד אחמד אבו טהא (55), מרצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי, הועסק באולם השמחות "נרניה" הסמוך לבאר שבע בו תוכנן להתבצע הפיגוע. אחמד תיסיר עבד אלרחמן אבו טהא (39), מרצועת עזה שגם הוא שהה בישראל באופן בלתי חוקי. האני מסעוד נסיר אבו עמרה (40), במוצאו מדיר אל בלח, מתגורר בדרום, לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף "איחוד משפחות".

סמוך לחודש מאי 2016, בעת ששהה מחמוד אבו טהה בישראל, שוחח עם שפיק על תכנון הפיגוע, ובמסגרתו עבדו השניים יום אחד במקום ובדקו כמה כניסות יש לגן האירועים, איך נכנסים מהמטבח לגן האירועים, ואפשרויות לבצע את הפיגוע, באמצעות רימונים אותם יידו לכיוון רוקדים באולם, או מטעני חבלה בשולחנות האירוח. בנוסף, תכננו להשתמש בכלי נשק שיהיו מוסתרים בפחי אשפה מחוץ לאולם, ולאחר מכן ימלטו מהאולם.

במקביל לכל זאת, החל מחמוד אבו טאהא לתכנן גם פיגוע מיקוח: חטיפה ורצח של חייל צה"ל, תמורת הבטחה שיקנו לו בית ויקנו לו רכב חדש משנת 2016. מחמוד ביצע תצפיות על התחנה המרכזית בבאר שבע, ודיווח למפעילו וואיל כי ישנם אנשים רבים באיזור המשתמשים בסמים, שיכולים להוות מטרה קלה לחטיפה. וואיל הנחה את מחמוד שעדיף לחטוף שוטר קצין או מישהו שהיה בצה"ל, כדי שניתן יהיה להשתמש בחטיפה על מנת להביא לשחרור אסירים בטחוניים שנמצאים בבתי הכלא.

וואיל גם הנחה את מחמוד לשכור דירת קרקע על מנת שניתן יהיה להביא לדירה את מי שיחטוף, לעשן חשיש ולשתות אלכוהול, להצטלם יחד, להרוג את הקורבן באמצעות פטיש, ולאחר מכן לקבור אותו שם באדמה. בנוסף, הנחה את מחמוד להשמיד את הפטיש ואת הטלפון הנייד של הקרבן החטוף, ולהעביר מסמכים מזהים ותמונות לעזה על מנת להתחיל במשא ומתן.

בהמשך העביר לו 1,500 דולר על מנת לשכור דירה והציע לחטוף ולרצוח חייל, בן משפחתו של מחמוד, ועוד שני בני משפחה שלו שהם אזרחים ישראלים, וכן אדם נוסף המוכר לו ומתגורר בבאר שבע, וואיל הנחה את הנאשם לא לפגוע בקרובי משפחתו כי הדבר יכול ליצור סכסוך משפחתי.

על פי התכנון, על מחמוד היה לבצע את התכנית המוסכמת תוך חודש וחצי, לחטוף ולרצוח לפחות אדם אחד ולשלוח את מסמכיו לואיל. בתאריך 21.9.16 ניגש כשהכסף באמתחתו למעבר ארז, על מנת להיכנס לישראל, ואז לחטוף לפחות אזרח ישראלי אחד ולרצוח אותו, אך נעצר במעבר ארז - וכך סוכל הפיגוע.

כתבי האישום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום היום 20/11/16 לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

פרשייה חמורה זו ממחישה פעם נוספת את מאמצי גורמי הטרור בעזה, לבצע פיגועים רצחניים בשטח ישראל, בשיטות הטרור האופייניות, במקביל לפעולותיהם בשטח רצועת-עזה. כמו כן, הפרשה שבה ומדגישה את האופן בו מנצלים גורמי הטרור, את היתרי הכניסה לישראל, הניתנים לצרכים הומניטריים ולצרכים כלכליים. וכן את הסיכון הנשקף מהתבססותם בישראל של פלסטינים השוהים בה באופן בלתי חוקי.
פיגוע דקירה חייל אולם שמחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד