כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סער: "שקלינטון וטראמפ יתחייבו לבניה בירושלים"

שר הפנים לשעבר נשא דברים בפני נציגים של 17 פרלמנטים שונים, והתמקד בחשיבותה של ירושלים ובהחלטת אונסקו

סער: "שקלינטון וטראמפ יתחייבו לבניה בירושלים"

השר לשעבר גדעון סער נשא דברים הבוקר (ה) בירושלים, בכנס חברי פרלמנט מ-17 מדינות שונות, ואמר בין השאר: ״אין עם שיש לו זכות ברורה ומוכחת יותר על בירתו יותר מאשר העם היהודי על בירתו - ירושלים״, כשהוא התייחס להחלטת אונסקו האחרונה.

״אנו מכירים את הנסיונות המרושעים האלה מההיסטוריה הארוכה שלנו. בשנת 130 לספירה לערך הקיסר אדריאנוס ייסד עיר רומאית על חורבות ירושלים וקרא לה איליה קפיטולינה. הוא ניסה לנתק את הקשר בין העיר לבין היהדות ובין העם היהודי לבין בירתו. מי יודע היום מהי איליה קפיטולינה? כל אחד יודע מהי ירושלים - בירתו הנצחית של העם היהודי, אותה לא שכחנו בשנים הארוכות בגלות. בעתיד איש לא יזכור את ההחלטה הזאת אך אני מבטיח לכם שירושלים תמשיך לשגשג תחת ריבונות יהודית״.

סער התייחס לקיומן של מגבלות על בניה ליהודים בירושלים ומחסור בהיצע של דירות. זאת, בשעה שהפלסטינים בונים בה באופן בלתי חוקי ומשמעותי ובין היתר פועלים ליצירת רצף טריטוריאלי מרמאללה ירושלים. סער קרא ״לפחות להכפיל״ את היקף הבניה ליהודים בירושלים. עוד קרא סער לבנות ב-e-1 וליצור רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים. ״על מנת להבטיח את הרעב היהודי בירושלים ואת עתיד ירושלים לדורות יש לבנות בה בהיקפים משמעותיים״.

כמו כן קרא סער למועמדים לנשיאות ארה״ב קלינטון וטראמפ להודיע פומבית כי יתמכו בזכותה המלאה של ישראל לבנות בבירתה המאוחדת ירושלים, בכל חלקיה, וכי המימשל הבא לא יפעיל על ישראל לחצים עקב מימוש זכותה לבנות בירושלים.
גדעון סער אונסקו ירושלים טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד