י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איפה המיליונים של "מפלגת הטוהר" יש עתיד?

הנתונים בדו"ח המבקר על הגירעונות של יש עתיד הובילו את הפרשן הפוליטי של 'הארץ' לתהות בקול - מה קרה עם הכסף של מפלגתו של שר האוצר לשעבר, המתהדר בנוצות ניקיון הכפיים

יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש90
יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש90

מבין אלו שזכו לביקורת חריפה בדו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע על הוצאות המפלגות בבחירות לכנסת ה-20, ניצבת מפלגת 'יש עתיד' בראשותו של ח"כ יאיר לפיד, מי שהיה קודם לכן שר האוצר של מדינת ישראל.

על פי הדו"ח של יוסף שפירא, מי שצבר בבחירות הקודמות את הגירעון הגבוה ביותר היא 'יש עתיד', שרשמה גירעון ענק של יותר מ-16 מיליון שקל. הבוקר, הפרשן הפוליטי של 'הארץ' עוקץ את לפיד ושואל "איפה הכסף?", שאלה שהובילה את קמפיין המאבק של יו"ר 'יש עתיד' נגד החרדים ונגד תקצוב עולם התורה והישיבות.

"מצעד הקנסות שהטיל המבקר על המפלגות בעקבות מערכת הבחירות לכנסת ה–20 די דומה לדברים שראינו בעבר", כתב יוסי ורטר, "מי זוכר ולמי אכפת. שולמן ישלם. בכל זאת תמיהה גדולה אחת עולה מהדו"ח: איך, לעזאזל, מפלגת הניקיון, הטוהר, הערכים וגלגול העיניים המתחסד, יש עתיד, הצליחה לצבור גירעון בלתי נתפס של 16 מיליון שקלים? כיצד ועל שום מה? מילא שהעומד בראשה הוא המטיף הראשי בשדותינו ל"סטנדרטים גבוהים ביותר לנושא שלטון החוק והמינהל התקין", כנאמר בהודעתה השבוע, בלי להסמיק. יאיר לפיד היה שר האוצר עד לאותה מערכת בחירות. האיש היה מופקד על הקופה הציבורית, אף שהוא מנסה להשכיח עובדה זו מידיעת הציבור. היכן האחריות הפיסקאלית שלו?", תמה.

ורטר ממשיך: "זאת ועוד: יש עתיד ידועה במספר מתנדביה הרבים, כחול על שפת הים, אולי יותר מבכל מפלגה אחרת. מטבע הדברים, הם עובדים ללא שכר. אידיאליסטים. אז על מה בדיוק הוציאו שם את הממון הרב הזה? איך נוצר הבור העמוק? או, בהשאלה: איפה הכסף יאיר, איפה הכסף?".

את תגובת 'יש עתיד' חסכנו, היא תהיה ידועה מראש, משהו בסגנון הזה: "מה זה 'הארץ'?, אה, יש עיתון כזה עדיין?", לפיד ממזמן הודיע כי הוא לא קורא את העיתון, זאת לאחר שלאחרונה הוא הפך להיות שק החבטות הרשמי שלו.
יאיר לפיד יוסי ורטר יש עתיד דוח המבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד