י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרופיל מיוחד: הרבי הצעיר ממעז'יבוז

הוא פרץ לתודעה במהירות האור, תורותיו שפורסמו ב'בחדרי' זכו לפופולאריות רבה וחסידים מכל הגוונים מתדפקים על דלתותיו

הרבי הצעיר ממעז'יבוז בשמחת בית השואבה
הרבי הצעיר ממעז'יבוז בשמחת בית השואבה

לא בכל דור קיימת התופעה - אב ובנו משמשים באדמו"רות בו זמנית. מדובר בתופעה חדשה שהחלה בתקופה האחרונה, לאחר הכתרתו של הרה"צ רבי דוד צבי רוזנבוים, בנו של האדמו"ר מראחוב - לכהן כאדמו"ר ממעז'יבוז.

הרב רוזנבוים ממעז'יבוז, בן 28 בלבד, נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' ואף מאמרי חיזוק שלו פורסמו באתר מידי שבוע, סוחף אחריו בשנה האחרונה מאות רבות של חסידים ומעריצים המשחרים לפתחו בכל השבוע, לקבל ברכות ולשמוע שיעורים ודברי חיזוק.

בימים הנוראים נסע לירושלים - שם ערך את התפילות בראש השנה בשכונת רחביה, וביום כיפור בשכונת בית וגן בהשתתפות חסידים רבים שהגיעו במיוחד לשהות במחיצתו ושכרו חדרים במלונות כדי לזכות להיות סמוך לרבי.

בחג הסוכות הנוכחי התבטא הדבר כאשר האדמו"ר ערך מספר שמחות בית השואבה, אליהן נהרו המונים מכל גווני הקשת - שמחות שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

אתמול נרשם רגע השיא בפתח תקווה, בעת שאביו האדמו"ר מראחוב הגיע לכבדו במיוחד ולהשתתף בשמחת בית השואבה שערך באולמי 'היכל שלמה' ואף רקד עמו במשך זמן רב.

החסידים מספרים כי היה זה מעין הכתרה, כאשר אביו הרבי מראחוב הגיע לאירוע שעורך בנו.

מי שהפיק את האירוע הוא איש העסקים צביקה כהנא, הנמנה על מקורבי האדמו"ר, ומספר ל'בחדרי חרדים' על רבי גדול למרות גילו הצעיר, "צריך להבין" אומר כהנא, "מסתופפים אצל הרבי כולם, מחסידים עם שטריימל ועד אחרון לובשי חולצות הכחולות. ליטאים, ספרדים ועמך בית ישראל".

"כולם מרגישים אצל הרבי בן יחיד, כל שמחה שלך הרבי שמח איתך עד הסוף ולהבדיל גם בצרה, הרבי ילווה אותך כל הזמן, אין אצלו הבדלים בין האנשים - אמיד או פחות, כולם יקבלו אצלו יחס שווה".

אבישי, חסיד נוסף, מספר ל'בחדרי חרדים': "אני ראיתי מופתים פעם אחר פעם, ולא רק אני, אנשים שציפו לפרי בטן, בחורים רווקים שציפו להקים בית בישראל - נושעו בזכות ברכותיו של הרבי".

בריקוד עם אביו הרבי מראחובצילום: בריקוד עם אביו הרבי מראחוב
בריקוד עם אביו הרבי מראחוב

בכל יום חמישי האדמו"ר ימסור שיעור שבועי בגג ביתו בפתח תקווה - לשם מגיעים המונים לשמוע את השיעור, ולאחריו עורך האדמו"ר טיש. מדובר בשיעור שנמסר בעבר במתכונת מצומצמת מידי חמישי לכתבי ועובדי אתר 'בחדרי חרדים'. בכל תקופה ייסע האדמו"ר עם אוטובוסים לקברי הצדיקים כאשר החסידים מצטרפים לתפילות.

מי שרכש במקום את 'שיר המעלות' בסכום גבוה הוא הנגיד ר' יצחק שטרן מאלעד שמספר על השיעור השבועי: "באים למקום אנשים שלצערנו אין באפשרותם לקבוע עיתים לתורה והרבי בשיעור סוחף אותם והם צמאים לשמוע דבר ה', הרבי התבטא מספר פעמים כי 'הזכות שלי זה לקרב ולקרב עוד יהודי לאבינו שבשמים, אם בזכותי מתפללים יותר ולומדים זו השליחות שלי'".

איש החסד והמוזיקה הרב חונה דייטש המלווה את האירועים של האדמו"ר מספר ל'בחדרי חרדים' ואומר "הייתי במאות אירועים בחיים שלי כזה דבר לא ראיתי, אנשים שהתקבצו מבלי קשר אחד לשני כולם כאיש אחד מתבטלים לאדמו"ר זה דבר שאפשר לראות רק בחצר מעז'יבוז, הרבי מקבל כל אחד כאילו היה בנו ממש זה דבר מרגש ומחייב גם את האחרים".

הנגיד ואיש העסקים הרב שלמה בן חמו מתברך מהרבי אמש צילום: הנגיד ואיש העסקים הרב שלמה בן חמו מתברך מהרבי אמש
הנגיד ואיש העסקים הרב שלמה בן חמו מתברך מהרבי אמש

תולדותיו:
הרבי ממעז'יבוז, הוא בנו של הרבי מראחוב שמנהיג את בית מדרשו ברמת גן. בבחרותו למד כמו אביו בישיבת בעלזא, וחבריו לספסל הלימודים מספרים על אדם שנועד לגדולות כבר בישיבה, כאשר ראו עליו שהוא קדוש וטהור. כבר בהיותו ילד מספרים ברמת גן כי הילד דוד צבי בן ה-8 "היו בו גנים של רבי שינהיג אלפי חסידים".

לאחר לימודיו בישיבה נישא לרעייתו הרבנית העומדת לימינו בכל עת, ‏בתו של המקובל הצדיק רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל, בנו של האדמו"ר מקאמרנא שנפטר בזאת חנוכה האחרון לאחר מחלה קצרה.

הרבי מוסר שיעורים בכל רחבי הארץ והתור לקבלת הקהל בביתו בפתח תקווה מתארך מידי ערב.

שיעוריו של האדמו"ר ושיחותיו מתובלות בידע נרחב בכל מכמני התורה, לצד בקיאות בכל תורת החסידות שופע האדמו"ר בדרשותיו ומביא את השומעים לעולמות אחרים.

את השם מעז'יבוז בחר הרבי על שם העיירה באוקראינה, ערש החסידות ומקום מושבו של הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, בערב ראש השנה אף יצא הרבי למעז'יבוז לפקוד את ציונו הקדוש של אור שבעת הימים.

לאדמו"ר אין עדיין בית מדרש משלו והחסידים מתכננים להקים בית מדרש גדול לכל הפעילות הרוחנית.

אמש לאחר שמחת בית השואבה בפתח תקווה לא חש האדמו"ר בטוב ונצרך לעבור סדרת בדיקות בבית החולים. האדמו"ר שכמעט ואינו ישן ואינו אוכל עבר סדרת בדיקות ובסיומה הוברר ב"ה כי מצבו טוב.

אמש בשמחת בית השואבה עם מ"מ ראש עיריית פ"ת אוריאל בוסוצילום: אמש בשמחת בית השואבה עם מ"מ ראש עיריית פ"ת אוריאל בוסו
אמש בשמחת בית השואבה עם מ"מ ראש עיריית פ"ת אוריאל בוסו

.
מעזיבוז פרופיל בחדרי חרדים רבי פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד