כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סכנת חיים בגאולה: מיכלי גז בדירה פרטית

בלון גז שנפל וגרם לדליפה, הוביל לחשיפת גמ"ח פיראטי של מיכלי גז, שאחסן אותם באופן מסוכן - סמוך לחדרי ילדים ובכל רחבי הבית

סכנת חיים בגאולה: מיכלי גז בדירה פרטית

פיצוץ אירע הבוקר (ו) בשכונת גאולה בירושלים, כתוצאה מבלון גז שנלקח מגמ"ח ונפל מעגלת ילדים.

דליפת הגז פרצה ברחוב חגי. צוותי כיבוי אש הגיעו למקום ואווררו את הגז בבניין, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מחקירה ראשונית של חוקרי כיבוי האש עולה, כי באחת הדירות בבניין, קיים גמ"ח לאספקת גז (גפ"מ) במיכלי גז פיראטיים, לא תקניים, הממולאים בצורה מסוכנת ולא לפי הנהלים והחוק.

עוד עולה, כי אזרח שבא למקום לרכוש גז מהגמ"ח, לקח איתו את המיכלים מהבית בעגלת ילדים ובצורה לא מאובטחת. בשלב מסויים נפל אחד המיכלים ונזק נגרם לברז הגז, דבר שהוביל לקול רעש חזק ולפריקת כמות גדולה של גז בבניין.

על פי צוותי הכיבוי, אנשי הגמ"ח מיהרו להסתיר את מיכלי הגז, ואף התקשרו לחדר המבצעים של כבאות והצלה ירושלים, בניסיון לבטל את הגעת כוחות הכיבוי שהיו בדרכם למקום.

בסריקה שבוצעה במקום על ידי לוחמי האש, נמצאו מיכלי גז רבים (פיראטים ומאולתרים כאמור) מפוזרים בבניין, וכן עוד מספר לא מועט של מיכלי גז בתוך הדירה שמשמשת ככל הנראה כגמ"ח לאספקת גז. המיכלים נמצאו בסמוך לחדרי הילדים ובכל רחבי הבית. בכבאות והצלה ירושלים העבירו את הטיפול בנושא לידי משטרת ישראל ולמנהלת הגז.

רמי מאיר, קצין חומ"ס משמרתי בכב"ה ירושלים, סיפר כי "הבוקר בסביבות השעה 11:05 דווח לנו על ריח חריף של גז בבניין ברחוב חגי, ריח שככל הנראה קדם לו קול פיצוץ קל שנבע מפריקה מהירה של גז בלחץ מהמיכל. הגענו למקום בכוחות גדולים, כשהגענו למקום הרחנו ריח של גז, אולם בשלב הראשוני לא איתרנו את המיכלים. לאחר סריקה מדוקדקת ותשאול של אנשי המקום, איתרנו את מיכלי הגז מוסתרים במספר מקומות בבניין".

"בנוסף הגענו לדירה בבניין המשמשת כגמ"ח למיכלי גז. ביצענו ניטור עם גלאי נפיצים ואיתרנו כמות גז לא קטנה שהשתחררה לחלל הבניין, אווררנו את המקום, וערבנו את משטרת ישראל ומנהלת הגז בנושא".

"חשוב לי לציין" הוסיף מאיר, "התנהלות רשלנית ומסוכנת כזאת בשימוש בגז, סופה שתגרום לאסון כבד ורב נפגעים. שימוש והתנהלות לא נכונים בגז גפ"מ, כבר הובילו בעבר לאסונות כבדים, אסונות שגבו מחיר אדיר בנפש ורכוש. לא ייתכן שאנשים יסחרו ויאחסנו מיכלי גז, בלי בקרה ופיקוח בתוך דירות במיוחד בשכונות צפופות אוכלוסין, ובסמוך למיטות של פעוטות וילדים. אני פונה לראשי הקהילה ומבקש מהם, לקרוא לציבור, להקפיד על כללי הבטיחות והזהירות הקיימים בחוק שכולם לצערנו נכתבו בדם רב".

צילום: דוברות כב"ה ירושלים






פיצוץ גז גאולה גמח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד