ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נתניהו הודה לאיטליה: "לא שאלה פוליטית"

ראש הממשלה התקשר לראש ממשלת איטליה והודה לו על דבריו בנוגע להחלטת אונסקו כי "לומר שלעם היהודי אין קשר לירושלים זה כמו לומר שהשמש גורמת לחושך"

נתניהו באו"ם. צילום: קובי גדעון - לע"מ
נתניהו באו"ם. צילום: קובי גדעון - לע"מ

חכמים לאחר מעשה: לאחר שראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, אמר בסוף השבוע כי הוא מזועזע, כלשונו, מהחלטת אונסק"ו בנושא הקשר היהודי לירושלים ולהר הבית, ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אל רנצי והודה לו על דבריו למען ישראל.

לדברי נתניהו, "גם לתיאטרון האבסורד יש גבולות וחשוב שמדינות המכבדות את עצמן ואת האמת לא ישתתפו בו", לדבריו, "זו אינה שאלה של פוליטיקה אלא של עובדות היסטוריות", מנגד – ראש הממשלה האיטלקי אמר כי "לומר שלעם היהודי אין קשר לירושלים זה כמו לומר שהשמש גורמת לחושך", בנוסף הבטיח רנצי כי יפעל בעתיד להשפיע על עמדתן של מדינות אחרות באירופה בהצבעות כגון אלו.

קודם לכן אמר ראש ממשלת איטליה על החלטת אונסק"ו כי "ביקשתי משר החוץ להיפגש איתי בנושא בהקדם, מיד כשאשוב לרומא, אי אפשר להמשיך עם העמדות האלה התוקפות את ישראל. פעם באו"ם, פעם באונסק"ו", לדבריו, "היסטורית - תמיד הלכנו עם מדינות אירופה האחרות בנושאים האלה, אבל אני בכנות מוצא את ההחלטה של אונסק"ו בלתי מובנת ושגויה. לטעון שבין ירושלים והיהדות אין קשר זה כמו לקבוע שהשמש עושה חושך - זה משהו שאי אפשר לטעון אותו".

כזכור, לאחר חלטת אונסק"ו אמר נתניהו כי "תאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך, והיום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל. אז מילא שהם לא קוראים תנ"ך אבל אני מציע לחברי אונסק"ו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם רואים מה הביאו הרומאים לרומא לאחר שהם החריבו ובזזו את בית המקדש בהר הבית לפני 2,000 שנה. רואים שם חרוט על שער טיטוס את מנורת שבעת הקנים שזהו הסמל של העם היהודי וגם הסמל של מדינת היהודים בימינו".
מתאו רנצי נתניהו אונסקו הר הבית החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד