י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טרור דיגיטלי: מתקפת סייבר חסרת תקדים

עשרות אתרי ענק הושבתו למשך שעות ארוכות אתמול, לאחר מתקפת ענק של האקרים על חברת תשתית האינטרנט Dyn

צילום ארכיון: pixabay
צילום ארכיון: pixabay

מתקפת סייבר נדירה בעוצמתה השביתה אתמול (ליל שבת) אינספור אתרים, ובהם טוויטר, אמזון, נטפליקס, רדאיט, איביי, פיי-פאל, ספוטיפיי, פינטרסט. וכמו גם אתרי חדשות ובהם ניו יורק טיימס, CNN, פייננשל טיימס ועוד מאות אתרים שונים. התקיפה נמשכה אתמול במשך כ-11 שעות בעיקר בצפון מזרח ארצות הברית.

התקיפה נעשתה על חברת תשתית האינטרנט Dyn בסמוך לשעה 7:00 בבוקר (שעון ארה"ב) והסתיימה בסמוך לשעה 18:20. אולם כבר שעות ספורות לאחר תחילת תקיפת הסייבר הודיעה ספקית האינטרנט דיין כי הצליחה להתגבר על התקיפה. מסתבר כי תקיפה שנייה המשיכה לגרום לשיבושי אינטרנט קשים במשך שעות נוספות.

סגן נשיא ארה"ב ביידן הבטיח שוושינגטון נערכת להגיב על מתקפת סייבר של רוסיה, ובכלל זה הדלפות של אתר וויקיליקס.

חקירה נפתחה במשרד לבטחון הפנים בארה"ב בשיתוף ה-FBI על מנת לברר מי ההאקר העומד מאחורי המתקפות, "נבדקים כל הגורמים האפשריים" נמסר. במהלך ליל שבת נטלו אחריות למתקפה ארגון ההאקרים "פצחני העולם החדש", שפעיליו מתגוררים בסין וברוסיה, אך טרם ברור אם אכן הם העומדים מאחורי המתקפה.

בוושינגטון פוסט דיווחו כי ייתכן ומאחורי המתקפה עומדת מדינה גדולה, לעומת זאת ב-NBC דווח בשם גורם מודיעין בכיר כי לא נראה שהמתקפה בוצעה על ידי זרוע של מדינה.

על פי חלק מהדיווחים, התקיפה נשענה על מאות אלפי מכשירים ביתיים המחוברים לאינטרנט כמו מצלמות רשת, חיישנים לתינוקות, ראוטרים ונתבים, שנדבקו בתוכנה זדונית, שהורתה להם להציף את האתרים עד להפלתם.

אתר ויקיליקס ביקש מתומכיו להפסיק את המתקפות. "מר אסאנג' עדיין בחיים וויקיליקס עדיין מפרסמים. אנחנו מבקשים מתומכינו להפסיק להפיל את האינטרנט בארה"ב, הוכחתם את הנקודה שלכם", נכתב באתר.

ראש תחום השותפות האסטרטגית בברית נאט"ו, פיטר גומטאוטאו, הסביר כי "נוצרה סביבה מורכבת ועמימות, שאנחנו רואים היום בזירה המבצעית". לדבריו לאחרונה החליטו מנהיגי נאט"ו להוסיף את הזירה הקיברנטית לזירות הלחימה השונות. עוד הוסיף כי מפת האיומים מוכיחה כי "בסיס האיומים הוא של 360 מעלות. ברור כי הכול מקושר במאה ה-21, והסייבר קשור לכל התחומים".
סייבר מתקפה אתרים טוויטר האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד