כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נחשף: הסיבה שדרעי מתנגד לביטול התאגיד

יעקב גרודקה מסביר בטור דעה מה מטריד אותו בחוק ביטול התאגיד של יו"ר הקואליציה, ומדוע גם יו"ר ש"ס שהתנגד בתחילה לתאגיד - מתנגד לחוק שיבטל אותו

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מלבד השר גלעד ארדן, גם השר אריה דרעי הבהיר כי יתנגד להצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, לביטול תאגיד השידור הציבורי, דרעי הסביר כי הוא לא מחויב להצעה מכיוון שהיא הצעה פרטית של ביטן ולא הצעת חוק קואליציונית שהוא מחויב לתמוך בה.

"אני בעד שידור ציבורי טוב, איכותי ועצמאי. הקמת התאגיד יצאה לדרך ולא נראה לי נכון לעצור זאת. אני אצביע נגד הצעת החוק הפרטית של ח"כ דוד ביטן לסגירת התאגיד", אמר דרעי והוסיף: "מדובר בהצעת חוק פרטית ואנחנו לא מחוייבים לתמוך בה".

ניתן להבין את התנגדותו הנחרצת של ארדן לביטול התאגיד, הרי הוא האיש שהוביל את הרפורמה ברשות השידור בעת שכיהן כשר התקשורת והוא זה שיצר את התאגיד ב-10 אצבעותיו, אולם מה הוביל את דרעי לצאת בהבהרה נחרצת שכזו נגד הצעת החוק של ביטן, שלפחות על פי רבים וטובים – ראש הממשלה נתניהו עומד מאחוריה?

יתרה מכך, דרעי עצמו יצא באופן נחרץ נגד התאגיד. לפני שלושה חודשים, במהלך ישיבת ממשלה שעסקה בתאגיד הציבורי, התייחס דרעי להשתלבות חרדים בתקשורת הכללית ואמר כי "אני מוכן לתת פרס למי שימצא בתקשורת הכללית עיתונאי חרדי עם כיפה שחורה", לדבריו, "בכלי התקשורת החרדים יש עשרות עיתונאים חכמים ומוכשרים אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10. גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות", הוסיף שר הפנים.

דרעי גם התייחס להאשמות כי הוא נגד התאגיד בגלל העובדה שהוא לא הצליח להכניס לשם את מקורביו, ואמר כי "לא ביקשתי שיהיו לנו שם מקורבים אלא נציגים של הציבור החרדי, לא יכול להיות שאנשים שמבקרים ומסקרים אותנו תהיה להם אג'נדה", אמר ב'קול חי'.

נו, אז מה קרה פתאום שדרעי מכריז כי הוא בעד התאגיד ונגד ביטולו?

בכיר בש"ס המקורב לדרעי מסביר ל"בחדרי חרדים" כי "התנגדות דרעי בתחילה לא קשורה להצעת החוק העכשווית של ביטן. בישיבת הממשלה לפני מספר חודשים התפתח ויכוח בין מירי רגב לבנט ושקד בעניין ייצוג עיתונאים בתאגיד המתהווה, אז דרעי אמר שאין בכלל חרדים בתאגיד ואין חרדים בערוצי הטלוויזיה המובילים. ואכן, מאז שהוא השמיע את הדברים הוחתמו כמה כתבים חרדים בתאגיד". ואכן, רק לאחרונה נחשף ב'בחדרי חרדים' כי כעשרה חרדים כבר חתמו בתאגיד.

הבכיר ממשיך להסביר: "לאחר הדברים של דרעי שבתקשורת הכללית אין חרדים, פנו אליו מספר אנשי תקשורת חרדים והסבירו לו שלמרות שהציעו להם להשתלב בתקשורת הכללית – הם אלו שהתנגדו מחמת העובדה שלאדם חרדי לא קל לעבוד במקום כזה ולייצג לפעמים עמדות המנוגדות לעקרונותיו, דרעי בתגובה אמר 'לא ידעתי שזה ככה', מכיוון שכך ובצירוף העובדה שמספר חרדים השתלבו מאז בתאגיד – ההתנגדות של דרעי ירדה מסדר היום, וכיום הוא מתנגד לביטולו", אמר הבכיר ל"בחדרי חרדים".

בשונה מדרעי, ח"כ יעקב מרגי בחר לתקוף ישירות את נתניהו: "לא יודע אם התאגיד זה הפתרון לתקשורת הוגנת, אבל יש לי בעיה עם העיסוק האובססיבי של ביבי בכל מה שקשור לתקשורת", כתב מרגי.

למרות העובדה שנתניהו מתנזר מלהביע את עמדתו על ביטול התאגיד, על פי פרסומים שונים – הוא פועל רבות מאחורי הקלעים נגד הקמת התאגיד שהוא בעצמו היה שותף להקמתו.

נראה כי יש צדק בדברי מרגי, העיסוק האובססיבי של נתניהו בתקשורת – מדאיג, צמצום כוחה של התקשורת החופשית היא רמיסת הדמוקרטיה והעובדה שיו"ר הקואליציה של מדינת ישראל הוא זה שמוביל את דגל המאבק בנושא – מטרידה עוד יותר.

לגזור ולשמור: בפעם הבאה שנתניהו יעמוד באו"ם וינסה לקרב את מדינות העולם לישראל על ידי הטיעון ש"ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון", שיזכור - שבמדינה דמוקרטית ראש הממשלה לא עסוק מבוקר ועד ליל בצמצום חופשיות התקשורת.
תאגיד אריה דרעי שס שידור ציבורי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד