י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביטן יוזם: שלילת אזרחות למנכ"ל 'בצלם'

לאחר שקרא באו"ם להטיל סנקציות על מדינת ישראל, יוזם ח"כ דוד ביטן לשלול את אזרחותו של מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד

ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ממשיך לחולל סערות, והפעם: הצעת חוק חדשה שעשויה לשלול את אזרחותו של מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד, זאת לאחר שהוא הופיע בפני האו"ם וקרא להטלת סנקציות על מדינת ישראל.

הצעת החוק של ביתן "לאסור על ישראלים לקרוא לסנקציות על מדינת ישראל במוסדות בינלאומיים", נחשפה הערב בערוץ 2, על פי הפרסום, ביטן הודיע כי הוא בדק היתכנות משפטית לשלול מאלעד את אזרחותו, וכי הוא גילה שהדבר אפשרי ומכיוון שכך - בכוונתו להגיש הצעה כוללת בנושא.

"החוק אינו מהווה פגיעה בחופש הביטוי, שכן עדיין יתאפשר לאותם ישראלים לפעול באפיקים אחרים ולומר את עמדתם בעולם", הסביר ביטן, לדבריו, "לא ייתכן שבזמן שישראל נמצאת בקרב בלימה נגד צעדים ממשיים נגדה במועצת הביטחון של האו"ם - ישראלים ייתנו לגיטימציה למהלך".

עוד אמר יו"ר הקואליציה: "מעשיו של אלעד במועצת הביטחון, שם קרא לחברות המועצה לנקוט בפעולה אקטיבית נגד המדינה הנם בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה וככזה ראוי לו שימצא אזרחות אחרת".

בארגון 'בצלם' הגיבו כי "האיומים הללו לא ירתיעו אותנו ואת מאות אלפי הישראלים המתנגדים לכיבוש". עוד אמרו בארגון כי "כמעט 50 שנה שלפלסטינים אין אזרחות ואין זכויות. עכשיו יו"ר הקואליציה, שלוחו של ראש הממשלה, רוצה לשלול אזרחות ממי שמדבר נגד מציאות זו".

מלבד התגובות הנזעמות של חברי האופוזיציה, על הצעת החוק החדשה של ביטן, גם ח"כ יהודה גליק מ'הליכוד' הגיב נגדה: "שלילת אזרחות למנכ"ל בצלם? למה לא פשוט עונש מוות בתליה במרכז העיר. יותר פשוט יותר יעיל! הלו השתגענו? להירגע חברים! יש גבול", צייץ גליק.
חגי אלעד חוק יהודה גליק בצלם מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד