כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

70% מהרפובליקנים לא יקבלו את התוצאות

הקמפיין של טראמפ הצליח להחדיר לתודעה את החשד לזיוף בחירות של מטה קלינטון, במקביל, הפער מצטמצם וטראמפ יוצא נגד מישל אובמה

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

קמפיין 'הקונספירציה' בו פצח המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונאלד טראמפ סמוך לעימות השלישי שנערך בשבוע שעבר - נושא פירות. בסקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בשיתוף עם מכון הסקרים הצרפתי איפסוס אחרי העימות, עולה כי כמעט 70% מהמצביעים יתלו את כישלונו של טראמפ אם וכאשר - בזיוף הבחירות. לעומת זאת, 70% מהמצביעים הדמוקרטים אמרו שהם יקבלו את התוצאות אם טראמפ ינצח, ופחות ממחצית ייחסו ניצחון אפשרי של טראמפ להונאת בחירות.

בעצרת בחירות באוהיו שהתקיימה בסוף השבוע, אמר טראמפ כי הוא יקבל את תוצאות הבחירות - אם ינצח. בהמשך הסביר כי הוא מצפה לתוצאה "ברורה", כלשונו, אך שומר לעצמו את הזכות לערער במקרה שיפסיד.

בסקר נוסף שערכה סוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי טראמפ הצליח לצמצם מעט את הפער. אך במפת האלקטורים, קלינטון שומרת על פער ניכר. כדי לזכות בנשיאות, על מועמד לאסוף לפחות 270 אלקטורים, ולפי הסקר זה, המועמדת הדמוקרטית הייתה צוברת בסבירות של 95% 326 אלקטורים מול 212 של טראמפ.

אולי בגלל הסקרים, החליט טראמפ להציג בפני האמריקנים את תוכניותיו המידיות לאחר שייבחר. בעצרת בחירות שנערכה הערב (מוצ"ש) בגטיסברג שפנסילבניה - הציג טראמפ את תוכניותיו ל-100 הימים הראשונים. בפתח נאומו תקף את מועמדותה של קלינטון. "קלינטון לא רצה נגדי, היא רצה נגד השינוי, נגד אזרחי ארצות הברית ונגד המצביעים. מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי, אך לא יכולתי להתבונן יותר מהצד ולראות מדינה בצרה. היא כלל לא הייתה צריכה לרוץ לנשיאות, היה צריך למנוע ממנה לרוץ, אבל ה-FBI ומשרד המשפטים חיפו על הפשעים שלה" אמר טראמפ.

טראמפ המשיך: "כל אישה שפנתה לעולם וניסתה לפגוע בקמפיין שלי - שיקרה. זה פשוט זיוף, הדברים הללו מעולם לא קרו. אף פעם. אני אתבע את כל השקרניות האלה אחרי שהבחירות יסתיימו. שיחת טלפון אחת לכלי תקשורת מרכזיים נותנת להן את כל החשיפה שהן רוצות ואף אחד בכלל לא בודק אותן. זה בטח המפלגה הדמוקרטית והקמפיין של הילרי שעומדים מאחורי השקרניות האלה והסיפורים המומצאים שלהם", המשיך טראמפ. "אנחנו בטח נגלה הכול בהמשך, באמצעות פעילות משפטית, ואנחנו מאוד מצפים כבר לכך. אני מחכה כבר לתבוע אותן".

טראמפ הכריז שוב כי מערכת הבחירות כולה מושחתת ופועלת נגדו. ולאחר שהצהיר על כוונותיו כלפי יריביו, שטח את תוכניותיו האחרות. הוא חזר שוב על כוונתו להגביל כהונתם של חברי קונגרס, והצהיר גם כי יקפיא גיוס עובדים ברשויות הפדרליות. בהתאם לכוונותיו להפריד בין לוביסטים לפקידי ממשל, אמר כי עם כניסתו לנעלי הנשיא ידרוש תקופת צינון של חמש שנים על עובדי הבית הלבן והקונגרס לפני שיוכלו להיות לוביסטים. בנוסף, הצהיר כי יבטל כל פעולה וצווים נשיאותיים בלתי-חוקתיים שהנשיא המכהן, ברק אובמה, הוציא לפועל.

בעצרת בחירות בצפון קרוליינה תקף טראמפ לראשונה גם את מישל אובמה ואמר כי מה שמישל אובמה רוצה לעשות הוא "לנהל" קמפיין נגדו. הוא האשים אותה כי תקפה בעצמה את קלינטון ואת בעלה הנשיא לשעבר ביל במהלך הפריימריז הדמוקרטיים ב-2008. הדברים נאמרו לאחר שמישל אובמה מופיעה לאחרונה יותר ויותר בעצרות למען קלינטון, ובשבוע שעבר היא נשאה נאום שבו תקפה את טראמפ.

בינתיים, יותר מ-4.2 מיליון אזרחים אמריקנים כבר הצביעו בהצבעה המוקדמות – הרבה יותר מבתקופה המקבילה בבחירות של 2012. ההצבעה המוקדמת יצאה לדרך בינתיים ב-34 מדינות. בסך הכול צפויים יותר מ-45 מיליון אמריקנים להצביע עוד לפני יום הבחירות הרשמי.
בחירות הילרי קלינטון דונלד טראמפ מישל אובמה סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד