כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ישיבת "אש התורה" ביטלה כנס ונאום טראמפ

ישיבת 'אש התורה' בירושלים דחתה את בקשתו של דונאלד טראמפ להשמיע נאום מעל גג הישיבה בירושלים

ישיבת אש התורה מול הר הבית, צילום: עזרא לנדאו
ישיבת אש התורה מול הר הבית, צילום: עזרא לנדאו

ישיבת 'אש התורה' דחתה את בקשתה של המפלגה הרפובליקנית לארח ביום רביעי הקרוב עצרת המונים לחיזוק ירושלים, על רקע החלטת אונסק"ו.

האירוע, שאמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בשעות אחר הצהריים, צפוי היה להתקיים תחת הכותרת "מחזקים את ירושלים" - ומטרתו היא להעביר מסר על רקע החלטת אונסק"ו כי המפלגה מאוחדת מאחורי הצורך לשמור על אחדותה של ירושלים ולמנוע מעורבות פוליטית בכל הקשור לזהות ההיסטורית של העיר.

שיא האירוע, אליו הוזמנו מאות אורחים בכירים מישראל ומארה"ב, יהיו נאומים שיועברו בלוויין מארה"ב של מועמד המפלגה לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ושל סגנו המיועד מייק פנס. החלק הראשון יהיה רשמי וייוחד לתמיכה בירושלים ובחלק השני יהיו הנאומים הפוליטיים שיכללו תמיכה במועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ולקונגרס. נציגי המפלגה הגיעו כבר לפני שבועיים לארץ, ונועדו עם עו"ד מארק צל כדי לתכנן את פרטי האירוע.

במכתב ששיגר הרב סטיבן בורג, מנהל הישיבה, נאמר בין יתר כי הישיבה החליטה לסרב לארח את העצרת מאחר והישיבה היא ארגון שלא למטרות רווח וכי הם "לא מתערבים בפוליטיקה". בורג אמר כי "אש התורה" מתכוונת לערוך עצרת מחאה של הישיבה נגד החלטת אנסק"ו, וכי הבעיה האמיתית היא ההחלטה הבלתי הוגנת של אונסק"ו שמנסה למחוק את החיבור היהודי להר הבית לכותל המערבי. הוא הוסיף ואמר כי קיבל הרבה מכתבי מחאה לאחר שעיתון הג'רוזלם פוסט פרסם על האירוע ועל מיקומו.

ראשי המפלגה הרפובליקנית בארץ יאלצו למצוא מקום חילופי לעצרת שכאמור אמורה להתקיים ביום רביעי, מארגני העצרת אמרו כי רשימת הנואמים בעצרת עדין לא הושלמה וכי פוליטיקאים ישראלים אמורים אף הם לשאת דברים.
דונלד טראמפ ארהב אש התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד