י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לרפואת האברך שנפל: הרבי לא יצא לתפילה וערך הסכם עם איש החסד

בעקבות פציעתו הקשה של האברך שנפל מגובה בסוכה בערב החג, האדמו"ר מויז'ניץ ערך הסכם מיוחד עם איש החסד הרב שמילו שלזינגר, לפיו, הרב שלזינגר יתן מזכויותיו לרפואת האברך והרבי יערוך את ההקפות כרגיל • כל הפרטים

זירת האירוע בערב החג
זירת האירוע בערב החג

דאגה גדולה הייתה מנת חלקם של חסידי ויז'ניץ במהלך החג בעקבות המקרה הקשה שאירע ממש סמוך לכניסת חג שמחת תורה, לאחר נפילתו מגובה של האברך הרב יוסף יום טוב בן גיטל יוכבד בהיכל הטישים של מרכז החסידות ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

לכתב 'בחדרי חרדים', ששהה בחג בחצר הקודש ויז'ניץ, נודע כי האברך, יחד עם חבריו מבני החסידות, היו אמורים לסגור את הפאנליות ‏הסוגרות את גג היכל הטישים לאחר שהשתמשו בזה לסוכה הגדולה של החסידות במהלך ימי חול המועד, והשנה, לראשונה בחסידות, השתמשו בהיכל להקפות לאחר שבית המדרש צר מלהכיל את האלפים. האברך עמד בטעות על הסכך, מה שגרם לנפילה מגובה רב. בנס הוא לא נפל על ראשו אלא על הצד, מה שצמצם את חומרת הפגיעה.

האדמו"ר מויז'ניץ, ששהה בזמן האירוע בדירתו הסמוכה, שמע על האסון ומיד ביקש לנסוע לאהל זקניו ואבותיו, אדמו"רי בית ויז'ניץ בבית החיים שומרי שבת בעיר. האדמו"ר יצא עם נהגו, ר' בעריש גפנר, ונשא תפילות כשבמקביל החסידים מתכנסים לאמירת תהילים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי האדמו"ר שהה במקום עד סמוך לכניסת החג. בדרך חזרה פגש הרבי ברחוב את הרב שמילו שלזינגר, מאנשי החסד בבני ברק. האדמו"ר קרא לו ואמר לו 'אתה איש חסד גדול, תן מהזכויות שיש לך ליוסף יום טוב בן יוכבד גיטל'. הרב שלזינגר הסכים מיד, אך אמר לרבי 'אני מוכן בתנאי שהרבי יערוך את מעמד ההקפות כרגיל'. הרבי אמר "אני לא מסוגל", אך הרב שלזינגר מצידו אמר 'הסכם זה הסכם' והרבי נאלץ להסכים.

לראשונה בחסידות, האדמו"ר לא יצא לתפילת ערבית של שמחת תורה והסתגר בחדרו לבדו זמן רב. החסידים התפללו מעריב לבדם ולראשונה ההקפות במרכז חסידי ויז'ניץ נערכו לאחר הסעודה בשעה 23:30 בלילה.

בחסידות נתלו שלטים בכל בית המדרש כי כולם מקבלים על עצמם לא לדבר בשעת התפילה לרפואת חברם האברך.

במהלך החג צעדו אברכים לבית החולים שיבא בתל השומר, שם אושפז האברך, וחזרו לעדכן את החסידים במצבו.

האדמו"ר נכנס להקפות ואמר כי הוא עבר ניתוח ו"בחסדי השם אין פגיעה מוחית. הרופאים מאוד מרוצים אך צריך רחמי שמים מרובים, כולנו נשמח בשמחת התורה ונפעל ישועות לרפואתו".

במהלך ההקפות רקד האדמו"ר משך זמן רב וההקפה של הילדים הוקדמה מהשישית להקפה השניה עקב השעה המאוחרת.

האברך עבר במהלך החג שני ניתוחים בבית החולים מצבו קשה אך יציב והוא זקוק עדיין לרחמי שמים מרובים.

הרב יוסף יום טוב צין הוא בנו של דומ"ץ החסידות באשדוד, הגאון רבי חגי משה צין, וחתנו של דיין החסידות, הגאון רבי יעקב יצחק קליין.

הרבי מויזצילום: הרבי מויז
הרבי מויז

בתוך כך, ל"בחדרי חרדים" נודע כי מצבו של האברך עדיין קשה והוא מורדם ומונשם. בליל חג שמחת תורה, רופאי בית החולים תל השומר ביצעו בפצוע ניתוח ראש בו עצרו חלק מהדימומים. לאחר מכן הוא הוכנס לבדיקת ct בו התגלה כי יש דימום נוסף בצידו השני של הראש.

האברך הפצוע הוכנס לחדר הניתוח בשנית, שם עצרו את שאר הדימומים שנוצרו בראשו כתוצאה מהנפילה והרדימו אותו שוב.

בשלב זה, האברך מורדם ומונשם למשך 48 שעות עד למוצאי איסרו חג, אז יסירו את ההרדמה בהדרגה ויבחנו את תגובותיו, רק אז יוכלו לדעת האם נגרם לו נזק מוחי או לא.
ויזניץ הסכם יוסף יום טוב בן גיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד