י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הדתיים באמריקה מתלבטים: האם לתמוך בטראמפ?

מערכת הבחירות בארצות הברית מתלהטת ומגיעה לישורת האחרונה, ורגע לפני ההצבעה עצמה שמענו ב'בחדרי חרדים' מה חושבים זוג דתיים על שני המועמדים?

טוב ליהודים? המטה של טראמפ בישראל
טוב ליהודים? המטה של טראמפ בישראל

על העובדה כי מערכת בחירות מכוערת, מבלבלת ומדכדכת מזו לא נצפתה בארצות הברית מעולם, מסכימים כולם.

בעוד הילארי קלינטון, אשר יש הטוענים כי היא לא הוכיחה את עצמה בשום תפקיד, מוקפת בספק מכרסם לגבי יכולתה להוביל את ארה"ב כנשיאה, היתה ונשארת החידה הגדולה: מר דונאלד טראמפ.

דומה כי לשבוע שבועיים נפל טראמפ ברוחו בעקבות ההקלטות וההשמצות, אבל איכשהו, הוא אוזר עוז ועיזוז, ושוב הוא נצפה אמש באספת חקלאים בקליפורניה, מדבר בזחיחות ובביטחון בלתי יאמנו על רקע סלי הדלועים, חבילות חציר, ותירס.

"הסקרים משקרים", הוא אומר. "התקשורת מוטה ושמאלנית, אנחנו ננצח" .

גם אם השקרים מזויפים ברובם, אין ספק שהתבטאויותיו וחשיפת הפן הוולגרי באישיותו של האמריקני המבוגר המתיימר להיות נשיא המעצמה הגדולה בעולם , לא תרמו לאף אחד מצב רוח להצביע לו.

על כך שאחת האוכלוסיות המבולבלות ביותר בעקבות מערכת הבחירות הזו, היא אוכלוסיית היהודים הדתיים, אין עוררין.

לכאורה, ועד לפני כחודש, היו בטוחים באופן גורף כי טראמפ הוא האדם הנכון ליהודים ולישראל. אבל הסצנות האחרונות, בלבלו, ואין מילה אחרת לתאר את התחושה.

מה חושבים אזרחיה היהודים דתיים של ארצות הברית? האם מוקיעים את חסר הרסן ובושה או שמא דבקים בעמדתם דאשתקד- האיש עדיף על פני הילארי השמאלנית וחובבת האיסלם?!

"העניין הוא ברירת מחדל", אומר ג'רי הלר, יהודי דתי המתגורר בניו יורק והגיע לירושלים לרגל החגים. "הילארי עם כל מחדלי העבר שלה, ושמאלניותה הצרופה אינה באה בחשבון. טראמפ פישל מאד בכל העימותים. אנחנו די אובדי עצות".

אנחנו פוגשים אותו עם רעייתו, בנו וכלתו ב"פיצה האט", יושבים באווירה משפחתית של סוף החג, ומשוחחים על הבחירות הקרבות.

"זה נבלה וזו טריפה", אומרת גברת הלר, "אבל אנחנו נצביע לטראמפ, וכמונו שאר היהודים מהקהילה. אני סבורה שלאור העובדה שהילארי כל כך נוראה בעינינו, פשוט ניאלץ להתגבר על הסלידה מהתנהגות גסת רוח של טראמפ ולהתמקד בהיצע המצוין שלו ליהודים ולישראל.

"ארצות הברית של אמריקה במצב לא משהו", מציין ג'רי, עגמומי. "הרבה מאד סימנים לטרור ברחובות, פחד מזרים, מוסלמים, מסתננים ממקסיקו. מישהו צריך להוביל אותה. בעוד הילרי מוטה ומחויבת לאנשים שמממנים אותה, טראמפ הוא א-פוליטי. איננו מחויב לאף אחד משום שיש לו כסף משלו".

האם יש מצב שיש תסריט חוזר על מה שקרה בבחירות האחרונות בישראל, כאשר התקשורת והשמאל טפטפו חודשים לפני הבחירות שהולך להיות מהפך וביבי נופל (וככל שהתקרבו הבחירות אף הגדילו את המספרים..) ובליל הבחירות - ובפער עצום לטובת ביבי - התנפצה הבועה?

החצי הדמוקרטי של העם האמריקני חושש מתסריט בלהות זה, ולחצי השני זוהי תקווה כמוסה. דא עקא, שלא יודעים מה גודלו של כל חצי עד לתוצאות הבחירות.


דונאלד טראמפ בחירות ארהב ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד