א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ביטן מגיב לדרעי: מאמין שאשכנע אותו לסגור את התאגיד

יו"ר הקואליציה ממשיך במאמציו לגייס תמיכה לחוק סגירת תאגיד השידור הציבורי, וטוען כי גם דרעי וכחלון יסירו את התנגדותם

דוד ביטן, צילום: פלאש90
דוד ביטן, צילום: פלאש90

"השבוע הנוכחי הוא הקריטי לתאגיד השידור הציבורי", כך אמר הבוקר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שהתייחס להתנגדות שר הפנים אריה דרעי ואמר כי גם דרעי וגם כחלון יהיו מחויבים להצעת החוק שלו – לבטל את התאגיד, באם ראש הממשלה בנימין נתניהו יביע דעה חיובית בנושא.

לדברי ביטן לדוד חכם ברשת 'מורשת', "מבירורים שעשיתי, אני לא מאמין שהמכשול יהיה אצל דרעי. אני מאמין שאותו אנחנו נשכנע, זה עניין עקרוני ואי אפשר בגלל משרה אחת או שתיים להחליט נגד או בעד התאגיד", עקץ.

לדבריו, "השבוע זה השבוע הקריטי, גם ראש הממשלה וגם השר כחלון יצטרכו להביע את דעתם, ברגע שראש הממשלה מביע את דעתו בעניין הזה ואם היא תהיה חיובית – אז גם דרעי מחויב על פי ההסכם הקואליציוני להצביע בעד ההחלטה, וגם כחלון מחויב כי כאן אני מפחית ומקצץ, אני אבל לא הולך לכיוון הזה, אפגש עם כחלון השבוע".

האם שוחחת באופן מפורש עם נתניהו על הצעת החוק שלך? "שוחחתי, אבל אני לא רוצה לומר מה היה בתוך השיחה, השבוע אבל הוא יאמר את דברו, זה תלוי הרבה בכחלון כי אנחנו צריכים רוב קואליציוני לזה". ביטן תקף את התאגיד ואמר כי "התאגיד עוד לא שידר שעה והוא כבר רוצה להיות ה-BBC כאילו הוא משדר הרבה שנים, קצת צניעות".

ביטן נשאל: "מה השתנה מאז שהממשלה בראשותו של נתניהו החליטה על הקמת התאגיד?", הוא השיב כי "ראשית, התאגיד לא עלה לאוויר למרות שעבר המון זמן, שנית, רשות השידור מוכנה להתייעלות, למרות שהם לא הסכימו בתחילה, אני מבטיח לך שאם הם היו מסכימים קודם, התאגיד הזה לא היה קם".

כזכור, מלבד השר גלעד ארדן, גם השר דרעי הבהיר כי יתנגד להצעת החוק של יו"ר לביטול תאגיד השידור הציבורי, "אני בעד שידור ציבורי טוב, איכותי ועצמאי. הקמת התאגיד יצאה לדרך ולא נראה לי נכון לעצור זאת. אני אצביע נגד הצעת החוק הפרטית של ח"כ דוד ביטן לסגירת התאגיד", אמר דרעי לגל"צ, "מדובר בהצעת חוק פרטית ואנחנו לא מחויבים לתמוך בה", הוסיף.

בנוסף, בכיר בש"ס המקורב לדרעי הסביר ל"בחדרי חרדים" מדוע כעת הוא תומך בתאגיד למרות שלפני שלושה חודשים הוא הביע ביקורת עליו, "התנגדות דרעי בתחילה לא קשורה להצעת החוק העכשווית של ביטן. בישיבת הממשלה לפני מספר חודשים התפתח ויכוח בין מירי רגב לבנט ושקד בעניין ייצוג עיתונאים בתאגיד המתהווה, אז דרעי אמר שאין בכלל חרדים בתאגיד ואין חרדים בערוצי הטלוויזיה המובילים. ואכן, מאז שהוא השמיע את הדברים הוחתמו כמה כתבים חרדים בתאגיד". ואכן, רק לאחרונה נחשף ב'בחדרי חרדים' כי כעשרה חרדים כבר חתמו בתאגיד.

הבכיר הוסיף כי "לאחר הדברים של דרעי שבתקשורת הכללית אין חרדים, פנו אליו מספר אנשי תקשורת חרדים והסבירו לו שלמרות שהציעו להם להשתלב בתקשורת הכללית – הם אלו שהתנגדו מחמת העובדה שלאדם חרדי לא קל לעבוד במקום כזה ולייצג לפעמים עמדות המנוגדות לעקרונותיו, דרעי בתגובה אמר 'לא ידעתי שזה ככה', מכיוון שכך ובצירוף העובדה שמספר חרדים השתלבו מאז בתאגיד – ההתנגדות של דרעי ירדה מסדר היום, וכיום הוא מתנגד לביטולו", אמר הבכיר ל"בחדרי חרדים".
דוד ביטן תאגיד השידור הציבורי אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד