י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ערבים בבית כנסת? "לא ביזיון ולא זעזוע"

ראש ישיבת חכמי לב לא מתרגש מהתיעוד של מתפללים מוסלמים משתחווים על טלית בבית כנסת, ומבקש שיתנו גם ליהודים להתפלל במסגד

בצלאל כהן
בצלאל כהן

בעקבות התיעוד בו צולמו ערבים מטורקיה מתפללים בתוך בית הכנסת בנתב"ג, כשטלית שימשה כשטיח לרגליהם - יש מי שבוחר שלא להזדעזע ממעשיהם, ואדרבה, משוכנע שהם פעלו נכון.

בצלאל כהן, ראש הישיבה התיכונית חכמי לב, הגיב בפייסבוק וכתב כך: "לא ביזיון ולא זעזוע. על בית המקדש נאמר "כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים" (ישעיהו נו,ז), ואין סיבה שבית מקדש מעט לא יוכל גם כן לשמש לתפילות של לא יהודים שמתפללים בדרכם לקב"ה. הם ככל הנראה לא התכוונו לבזות את הטליתות, ולא בטוח שיש בכך ביזיון. אני מקווה שאם יהודים ישתמשו במסגד ריק לצורך תפילה, זה יתקבל בהבנה ובברכה".

כפי שדווח בבחדרי חרדים, ביום ראשון ערב שמחת תורה, מספר ערבים מוסלמים מטורקיה ניצלו את הזמן בו לא היו מתפללים בבית הכנסת בנתב"ג ונכנסו להתפלל, כשלצורך שטיח לרגליהם היחפות הם השתמשו בטליתות.

מתפללים יהודים ששהו בנתב"ג הזדעזעו ממעשיהם של הערבים.

יהודי שעובד בטרמינל סיפר ל'בחדרי חרדים': "את מעשיהם של הערבים גיליתי לאחר ששני יהודים חיפשו בית כנסת וכיוונתי אותם לבית הכנסת בנמל. אלא שאז הם חזרו אליי ושאלו אותי 'האם זה מסגד או בית כנסת?'

"מיהרתי לבדוק את טענותיהם של היהודים והזדעזתי למראה עיניי. הסברתי לערבים שזה לא המקום המתאים לתפילותיהם. הם התנצלו ואמרו שחיפשו מקום להתפלל. הם עזבו את המקום, לא לפני שדאגו לקפל יפה את הטלית".

(צילום: י.מ.)
בצלאל כהן טלית תפילה נתבג מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד