י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בעוד עשרה ימים: נהגי 'אגד' מאיימים בשביתה

הנהגים מתכננים להשבית את קווי אגד בכל הארץ אם לא יימצא פתרון למצוקותיהם, וזוכים לגיבוי ההסתדרות

אוטובוס אגד. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90
אוטובוס אגד. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

שביתה ארצית ב'אגד' בעוד שבוע וחצי? יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצהיר היום (ג) כי "אם לא יימצא פתרון למשבר באגד, החל מה-7/11 כל קווי החברה ברחבי הארץ יושבתו".

הבוקר, בישיבת הנהגת ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי במידה ומשרד האוצר ומשרד התחבורה לא ימצאו פתרון הולם למשבר שמאיים על עובדי חברת אגד, החל מהשביעי בנובמבר העובדים ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ.

סלע המחלוקת העיקרי, נעוץ על פי ההסתדרות בסירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד, תוך הסבת פגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים.

"לאורך השנים, וביתר שאת בתקופה האחרונה, פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן" אמר ניסנקורן. "צעדים אלו, המתבצעים ברגל גסה ותוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות, פוגעים לא רק במעמד הנהגים אלא באינטרס הציבורי הכולל. במקום להשקיע בתחבורה הציבורית, להעלות את ערך השעה של הנהגים, לטפל במחסור החמור של כוח אדם מיומן, המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות. הכוח והאחריות למנוע את העמקת המשבר ואת השלכותיו החמורות על הנהגים ועל ציבור הנוסעים, נמצא בידיהם של משרד האוצר ומשרד התחבורה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד, אינה מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל שעלול למוטט את אגד שקיימת עוד מלפני קום המדינה ואני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של 6 אלף נהגים, אלא מחויבות כלפי מיליון ו-200 אלף אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום, בזמן שהמדינה ממשיכה לכרסם בפרנסתם. אנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת להגן על הנהגים ועל התפקיד החשוב שהם ממלאים".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה כי "יש להצטער שהגענו למצב שבו הנהגים והעובדים המקצועיים והמסורים נאלצים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל. משרדי האוצר והתחבורה הם הנושאים באחריות הבלעדית לכאוס ולפקקים שצפויים לכמיליון וחצי נוסעים רבים מבינהם, חיילים, בני נוער, קשישים וסטודנטים, שלא יוכלו להגיע ליעדם".

עוד הוסיף כי "הנהלת אגד קוראת לממשלה לחדול מהניסיונות לייבש את אגד ולהפסיק לעכב תשלומים בהיקף של 250 מיליון ש"ח המגיעים לאגד. במקום זאת אנו קוראים לממשלה לחדש את המשא ומתן באופן רציני כדי להגיע להבנות ולחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד ללא דיחוי נוסף".
שביתה תחבורה ציבורית אגד ניסנקורן הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד