כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בהפקת האירוע מעידים: המשטרה ביקשה לקרוע את המחיצה

פרשת הכפייה החילונית ועצירת אירוע נפרד לציבור הדתי - מסתבכת • ריקה רזאל, אחות האחים שהופיעו מול מגרש ריק, בראיון ל'בחדרי' מחזקת את החששות - ההתנכלות לאירוע בגלל ההפרדה • המשטרה ביטלה השימוע למפיק האירוע

בהפקת האירוע מעידים: המשטרה ביקשה לקרוע את המחיצה

 

בעקבות הדרמה שהתחוללה אמש (שני), מוצאי שמחת תורה, כאשר המשטרה סירבה לאפשר לאלפים להיכנס לאצטדיון קראפט בירושלים, לאירוע 'הקפות שניות' המסורתי עם האחים יונתן ואהרן רזאל, לטענתה מאחר ש'מהנדס בטיחות מטעם המארגנים' טען לקיומן של בעיות, מתייחס לראשונה גורם במשפחת רזאל לפרשה. מדובר באחות, ריקה רזאל, שפיקחה על האירוע מאחורי הקלעים ומספרת את השתלשלות האירועים לראשונה בראיון לבחדרי חרדים.

"אני מפיקה את אירוע ההקפות השניות של אחיי למעלה מ-20 שנה, השנה הבאנו מפיק אחר, ואני פיקחתי על הנעשה מאחורי הקלעים", היא מספרת. "השנה עזבתי את תפקיד ההפקה בגלל שהמשטרה כל שנה שיגעה אותי, ולא היה לי כוח לזה".

רזאל מתיייחסת להתנהלות העירייה ואומרת לבחדרי חרדים: "לעיריית ירושלים, ראש העיר ניר ברקת וסגנו יצחק פינדרוס לא הייתה בעיה כלל עם ההפרדה, הם אף עזרו לנו בעניין. כך שמצד העירייה לא הייתה כלל בעיה והיא ראויה לשבח".

ומי חולל בעיות? "המשטרה אמרה שאם סוגרים את הרחבה למצב של אירוע, יש בעיה בטיחותית. אבל זה נשמע מגוחך כי 20 שנה אני מפיקה את האירוע באותו מתכונת בהפרדה מלאה עם רשיונות (גם כשהיינו בשכונת נחלאות וגם באיצטדיון קראפט) ומעולם המשטרה לא אמרה שיש בעיה, המשטרה סתם הקשתה עלינו והפרדה זה דבר שחשוב לנו מאוד".

על השתלשלות האירוע מספרת רזאל לבחדרי חרדים: "האירוע אמש היה אמור להתחיל ב-8:30 אך המשטרה התעקשה שלא לפתוח את האירוע עד שהמחיצות שהוקמו מבד הברזנט יהיו עם קרע משמעותי, עדיין לא מובן לי האם הדרישה הזו הגיעה מסיבה בטיחותית כטענת המשטרה. המשטרה הייתה נורא אדישה ועקשנית, הם אמרו: 'אם תקרעו את המחיצות יהיה אירוע ואם לא, אז לא'. למקום עצמו יש אישור למעלה מ-1000 איש, אמרתי למשטרה שלפחות יכניסו חלק מהאנשים, כי הרי טענתם לעניין בטיחותי, אבל המשטרה סרבה. זה היה מלחיץ שאחיי שרו מול רחבה ריקה במשך כשעה, אבל לבסוף אחרי שעשינו קרע משמעותי בבד המחיצות, המשטרה פתחה את האירוע ב-9:30 והיה מושלם".

רזאל מתייחסת אף לטענת המשטרה שטענה כי הגורם לסערה הוא "מהנדס בטיחות מטעם המארגנים", ואומרת "מדובר במהנדס ביטחון מטעם המשטרה. לצורך רישוי עירוני".

שנה הבאה האירוע יתקיים כרגיל?

"בעזרת ה', ושנה הבאה יהיה יותר טוב".

בנוסף בתיעוד וידאו מהאירוע שהגיע לבחדרי חרדים נראה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אומר: "כל עם ישראל מכל המגזרים וכל השבטים, בעיר שלא חולקה לשבטים, ואין דבר יותר יפה מאשר לראות את כל המגזרים ביחד".


ברקת נושא דברים

בתוך כך, ל'בחדרי' נודע כי השימוע למפיק האירוע שנחשף כאן - בוטל בשלב זה. יתכן כי במשטרה הבינו כי עלו "על עץ גבוה" והטענות לאי בטיחות באירוע אינן אמיתיות, ומניעי ההתנגדות היו החששות מהיועהמ"ש העירוני בעקבות הנחיות המשנה ליועמ"ש דינה זילבר במקרים אחרים.

מהמשטרה נמסר לבחדרי חרדים כי "מהנדס בטיחות מטעם המארגנים אשר חתם על תוכנית הבטיחות לאירוע הגיע למקום ומנע את פתיחת האירוע בגין אי עמידה בתוכנית הבטיחות שנקבעה מראש. לאחר שהמארגנים תיקנו את ליקויי הבטיחות איפשר מהנדס הבטיחות את פתיחת האירוע".

במקביל, בעקבות הפרסום ב'בחדרי' כי המשנה ליוהמ"ש דינה זילבר היא מובילת הקו בנושא זה של מניעת אירועים בהפרדה, מסר דובר משרד המשפטים כי "בעקבות מספר פרסומים שגויים לגבי מניעת הפרדה בין גברים לנשים בארוע ההקפות השניות אמש בירושלים - הרינו להבהיר כי למשנה ליועמ"ש לממשלה, גב' דינה זילבר, לא היתה כל מעורבות בנושא, והעניין כלל לא מוכר לנו ולא טופל במשרדנו". ראוי לציין כי בכתבה ב'בחדרי חרדים' לא נטען כי במקרה הספציפי של אמש הייתה מעורבות של זילבר, אך הובאו מספר דוגמאות לאחרונה בהן היא נתנה את הטון בנושא זה.

משטרה אירוע האחים רזאל הקפות שניות הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד