כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יבוא השלישי: תחנת רדיו חדשה עבור דרעי?

תאגיד 'כאן' הגיש בקשה להקמת תחנת רדיו חרדית חדשה • גורם: "לא פלא שדרעי שינה את עמדתו בימים האחרונים והחליט לתמוך בתאגיד ולהיאבק עבורו"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם תחנת רדיו חרדית חדשה שתוקם במסגרת תאגיד 'כאן' תשנה את מפת התקשורת החרדית? והאם לשר הפנים אריה דרעי יד במהלך?

העיתונאי המוערך נתי טוקר חשף היום (ג) באתר THEMARKER כי הנהלת 'כאן' מתכוונת להגיש למשרד התקשורת בקשה להקמת שתי תחנות ארציות חדשות, בנוסף לשמונה התחנות הקיימות של קול ישראל. לפי טוקר, ב'כאן' מעוניינים להקים תחנה המיועדת למגזר החרדי ותחנה נוספת לצעירים.

כיום משדרת קול ישראל בשמונה תדרים, המוכר שבהם הוא רשת ב' המתמקדת באקטואליה, ובנוסף - רשת א' המתמקדת בתרבות, רשת ג' שעיקרה מוסיקה ישראלית, רדיו מורשת, קול המוסיקה, רדיו רק"ע בשפות שונות, רשת ד' בערבית ו-FM88.

לפי טוקר, ב'כאן' רוצים להקים תחנה חדשה שתייצג את מגוון הזרמים החרדים באופן שוויוני ותעסוק, לפי התאגיד, "בנושאים שעל סדר היום הדתי, החברתי והמדיני לצד תכני תרבות, ייעוץ, מוזיקה והרחבת הדעת אשר פונים באופן ייעודי לקהל זה". ב'כאן' אומרים כי התחנה תתבסס על צוות עיתונאים חרדי, כך שיתאפשר לעיתונאות החרדית לקבל ביטוי רחב בכלי תקשורת ציבורי.

עם זאת, גורם פוליטי מסביר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בחלק מהבנות שקטות. "לפני כמה ימים במפתיע יו"ר ש"ס אריה דרעי שינה את דעתו בנושא התאגיד מהתנגדות פומבית להקמתו - לתמיכה בו והתנגדות לחוק של ביטן, פתאום באה ההודעה הזו על הקמת תחנה חרדית חדשה, אם דרעי יקבל שם עיתונאים חרדים שאוהדים אותו - יש לו את כל הסיבות שבעולם לתמוך בתאגיד ולהיאבק בנתניהו", הוא מציין.

לדברי הגורם, יתכן שהסיכום הושג בחשאי בין הצדדים ויתכן ש"גם בלי לדבר כלום הצדדים מבינים כל אחד את צרכי השני. בתאגיד הבינו שאם יציבו פיתוי שכזה מול דרעי הוא ימהר להיחלץ לעזרתם והם בתמורה ידאגו לתת לו את השליטה בתחנה, שתמלא עבורו את מה שקול ברמה הייתה בתחילה עבור ש"ס".

נקודה מעניינת נוספת, היא מה יעשה מגיש הבוקר של מורשת - האמורה להמשיך ולפעול - דוד חכם, שהחל אך לפני חודש להגיש בתחנה וכבר צבר באזז נאה לתוכנית הבוקר, האם ישקול מעבר לתחנה החדשה - במידה ואכן היא תקום ותהא מזוהה עם דרעי.
שס תחנת רדיו קול ברמה אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד