י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האדמו"ר מבעלזא: "כל אחד יודע שלאברך אין טלוויזיה בבית"

במהלך מעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, מול המוני החסידים, התייחס האדמו"ר מבעלזא לנושא "פגעי הטכנולוגיה" ואמר כי יש להתרחק מהסכנה החמורה ביותר המאיימת על דורנו • הדברים המלאים

האדמו"ר מבעלזא: "כל אחד יודע שלאברך אין טלוויזיה בבית"
אנשיל בעק

האדמו"ר מבעלזא, התריע אתמול במעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה, במעמד המוני החסידים, כי יש להתרחק מהסכנה החמורה ביותר המאיימת על דורנו והיא פגעי הטכנולוגיה.

מעמד ה"שטייעדיגע תורה" בחסידות בעלזא במוצאי שמחת תורה נועד על פי המנהג של אדמור"י בעלזא זי"ע לחזק ולעודד בדברים הצריכים חיזוק והתעוררות. האדמו"ר התריע אודות הסכנה המאיימת מההתפתחויות הטכנולוגית בדורנו.

"ישנם היום כלים אלקטרוניים, שהם כל כך קטנים, אפשר להכניסם לכיס וביכולתם להכניס כל מיני טומאות שבעולם בבית, בכיס ובמוח" אמר הרבי. "צריכים מאוד מאוד להישמר מהם, הן בבית, הן בעבודה והן בביהמ"ד, בין האנשים ובין הנשים, בין הבנים ובין הבנות. אנשים אוהבים להתחבא עם הכלים הללו שאף אחד לא יראה אותם מחזיקים בהם, אבל הכלים האלו אינם מתחבאים מן האנשים.

"מתחילים עם דברים שאינם באיסור מוחלט ואינם בהיתר ברור, ומסיימים ח"ו עם כל מיני טינופות שבעולם. האמינו לי, אינני חריף ובקי בכל השטויות האלו, וגם אין ברצוני להיות חריף ובקי בהן, אבל רוצה אני שכל אחד ברחוב ידע שאצלנו בבעלזא אין לזה שום היתרים, כל הכלים הטרפים הללו אסורים שיימצאו אצל אף אחד מאתנו. אפילו שיש מי שצריך לכך לצורך פרנסה, עליו להתייעץ ולשאול רב מאנשי שלומנו איך להתנהג בזה".

הרבי הוסיף, "כל הדברים האמורים כעת הם לא רק לאנ"ש מארץ ישראל אלא בכל קצוות תבל. רבנים ועסקנים יושבים ומתקנים תקנות ועצות היאך שלא להיכשל ח"ו, ומי ששומע להם יתברך בכל הברכות.

"אל תחשבו שרק היום ישנם ניסיונות. שהופיעה הטלוויזיה בעולם, היה זה ניסיון גדול, הרבה אנשים לא יכלו לעמוד בניסיון. הרבנים החסידיים נלחמו על כך ועמדו כחומה בצורה ושברו את המחסום, עד שכיום כל אחד יודע שאברך חסידי אין לו טלוויזיה בבית. המכשירים שישנם כיום הם גרועים יותר מן הטלוויזיה; אם לא נעמוד בכל הכוחות נגדם נישבר, ואם נעמוד בכל הכוחות יעזור השי"ת ונצליח.

"כואב לי מאוד שאנו צריכים לדבר מזה, יותר טוב היה אילו לא היינו מדברים מזה, אבל מה נעשה באין ברירה, אנו מקווים שנעמוד כמו חיילים על המשמר, נשבור הכל ונעמוד בכל הניסיונות".

במהשך דיבר האדמו"ר בעניין השפעת הקדושה של הימים הנוראים והקדושים על כל ימות השנה והוסיף מדברות קודשם של הבעל שם טוב הקדוש ואדמור"י בית בעלזא. "כמו כן נתן לנו הקב"ה חודש תשרי, ומחודש זה יכולים אנו למשוך יראה, אהבה, טהרה וקדושה לכל השנה, באופן שלא ייגמר לעולם" אמר הרבי. "לא מיבעיא מי שהכין עצמו כראוי, שהקדושה נמשכת הלאה, אלא אפילו מי שלא הכין עצמו כראוי, אף על פי כן הקב"ה משפיע עליו טהרה וקדושה מלמעלה, ויכול הוא לשאוב דליים של קדושה לכל ימות השנה".

האדמו"ר עורר את הציבור על החיוניות בקביעות עתים לתורה גם לבעלי בתים וגם לאברכי הכוללים, וחשיבות לימוד הלכה יומית מדי יום ביומו בעת לימוד שיעורי התורה. "יש להתחזק בענין שיעורי תורה. ולמה דווקא בענין של שיעורי תורה, הלא עלינו להתחזק בכל, בכל תרי"ג המצוות. אולם בשיעורי תורה טמון ענין אחר, כי יהודי המתחזק בשיעורי תורה, נכנסת בו רוח של אידישקייט, קדושה וטהרה חודרות בלבו ובביתו והכל נראה אחרת. השעה הזו שיושבים בבית המדרש ולומדים דף גמרא ושיעור הלכה, משנה ברורה או ספר אחר, הלימוד מלווה אותו לכל היום, היכן שעומד והיכן שמסתובב. הרושם אינו רק אצלו, אלא גם אצל בני ביתו ואצל צאצאיו, כולם יכולים להרגיש בזה".

"אסור להתרשל בזה" קבע הרבי, "אלא אדרבה ואדרבה, הרבנים והדיינים, הגבאים בכל 'שטיבל' והעסקנים, צריכים לחזק את בעלי הבתים, ולעודדם עוד ועוד שלא יתרשלו בזה. לא חסרים תירוצים ולא חסרות סיבות להתרשלות, וצריכים לכך התחזקות".

בהמשך דבריו הרחיב אודות התפילות שאנו מתפללים בכל יום ויום: "צריכים להתפלל במתינות, מה שמוציאים מן הפה צריך שהאוזן תשמע, ולא למהר, וכן צריכים להתפלל מ'אדון עולם' עד 'אדון עולם'. זו לא רק התפילה, אלא הדבר משפיע על כל ההתנהגות בכל היום. הוא הדבר בכל תפילה, בשחרית במנחה ובמעריב, אסור לשכוח לפני מי אנו עומדים".

בסיום דבריו בירך האדמו"ר את המוני החסידים: "השי"ת יעזור שנהיה כולנו בריאים וחזקים, אתם ובני ביתכם ילדיכם ונכדיכם, שיהיה לכולכם שפע ברכה והצלחה, פרנסה בהרחבה ובניקל, מ' זאל זיין געזונט און שטארק, אריכות ימים ושנים טובות, בהצלחה רבה וסייעתא דשמיא בכל מה שאתם עוסקים. אמן".

לאחר שירת ניגון ההקפה השביעית שנהגו לשיר בבעלזא, אמר הרבי: "הניגון ששרו עכשיו, זה ניגון ששרו בבעלזא כל השנים בעת ההקפה השביעית. ידוע שכל ניגוני ההקפות בבעלזא הינם ממקור קדום, מהמגיד הרה"ק הרבי ר' בער זי"ע. כ"ק זקיני ז"ל (מרן מהרי"ד זי"ע) שמע פעם שהציונים שרים ניגון זה, הם לקחו את השיר הזה לצרכיהם, ואז הורה להפסיק לשיר את הניגון הזה על ההקפות, ויתר על ניגון שמקורו בקדושה מהרבי ר' בער ומני אז שרו בשנית ניגון ששרים בהקפה השניה.

"הכל בגלל שהציונים השתמשו בזה, אף שהם שכחו מזמן מניגון זה. למה סיפרתי עובדה זו, כי ברצוני להמחיש מה הוא ניגון קדוש ממקורות קדושים, ואם נטפלים לו אנשים המטמאים את השיר, ראו מה יוצא מזה. צריכים לשמור מאוד על כך, ודבר זה נאמר בכל מקום ובכל זמן, גם בזמנים של היום".





























הרבי מבעלזא שטייעדיגע תורה טלויזיה טכנולוגיה מוצאי שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד