י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אב ההרוג מאשים את צה"ל: "לא הגיבו"

אביו של הנער ראמי נמר אבו עמאר, שנהרג היום בתקרית ירי בגבול מצרים, מאשים את צה"ל: "לא הייתה אבטחת צה"ל על העובדים. אני מאשים את משרד הביטחון במות בני"

הנער ראמי נמר אבו עמאר
הנער ראמי נמר אבו עמאר

אביו של הנער ראמי נמר אבו עמאר, שנהרג היום בתקרית ירי בגבול מצרים, מאשים את צה"ל בהפקרת בנו ועל כך שהחיילים במקום לא השיבו אש למקור הירי.

"לא הייתה אבטחת צה"ל על העובדים. אני מאשים את משרד הביטחון במות בני. גם כשהגיעו חיילים למשמע הירי הם לא הגיבו" אמר האב.

כזכור, הנער ראמי נמר אבו עמאר, תושב לקיה שחגג יום הולדת 14 לפני כחודש, התלווה הבוקר אל דודו, עובד קבלן של משרד הביטחון, בגבול ישראל מצרים באזור הר חריף. הנער חצה ככל הנראה את הגבול ועל פי העובדים, קצין משמר הגבול המצרי ירה בו שני כדורים, ככל הנראה לאחר שחשד כי הוא מבריח גבול. הוא פונה באמצעות מסוק צה"ל לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו.

כאמור, אביו של הנער האשים את צה"ל ואת משרד הביטחון בהפקרת בנו והעובדים במקום. "עבדתי שם ואני מכיר את הגזרה. כשיש עבודה, יש ליווי. למה הם נטשו את המקום?" שאל האב באסם אבו עאמר, בבית החולים סורוקה. "העובדים קיבלו תדריך בתחילת העבודה. אבל לא היה ליווי של הצבא. הם הגיעו רק לאחר הירי, ולא השיבו אש. איפה ראש הממשלה, איפה שר הביטחון?".

בצה"ל אומרים כי מבירור ראשוני עולה כי ככל הנראה לא מדובר באירוע על רקע לאומני. גורמי ביטחון במצרים דיווחו כי התקרית החלה בעימות בין מבריחים למשמר הגבול המצרי.

לפני כשנתיים נהרג נער בן 13 מפגיעת טיל סמוך לגדר הגבול עם סוריה באזור תל חזקה שברמת הגולן. הנער, מחמד קראקרה מהיישוב עראבה, לא היה עובד משרד הביטחון או עובד קבלן, אלא התלווה לאביו לעבודות על הגדר בגולן.
גבול ישראל מצרים תקרית ירי משרד הביטחון ראמי נמר אבו עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד