ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לראשונה: הרבנות שללה תואר לרב בעקבות תלונות למעשים חמורים

באופן תקדימי שללה הרבנות הראשית כושר לרבנות מרב שכונה מאזור הצפון בעקבות תלונות נגדו על מעשים שאינם ראויים, זאת למרות סגירת התיק נגדו במשטרה וב"פורום תקנה". פרקליט הרב: "אתרוגים אחרי סוכות. נתבע את הרבנות דיבה"

הרבנים הראשיים לישראל (יעקב כהן, פלאש 90)
הרבנים הראשיים לישראל (יעקב כהן, פלאש 90)

הרבנות הראשית שללה באופן תקדימי "כושר לרבנות" מרב שכונה מאיזור הצפון בעקבות תלונות של מספר נשים שהוגשו נגדו על מעשים שאינם ראויים. כך דיווח הערב (שלישי) העיתונאי יאיר שרקי ב"ערוץ 2".

על פי הדיווח, נגד הרב הוגשו בשנים האחרונות טענות רבות על מעשים האסורים על פי ההלכה אולם תלונות שהוגשו למשטרה נסגרו מחוסר ראיות ולא הבשילו לכדי כתב אישום או הרשעה.

לאחר שגם 'פורום תקנה' לא הצליח להדיח את הרב מתפקידו, הרבנות הראשית לישראל פתחה בהליך משמעתי פנימי והחליטה להדיח את הרב מתפקידו כרב באיזור הצפון, זאת מהנימוק כי התנהגותו אינה עולה בקנה אחד עם תפקידו.

ההחלטה ברבנות התקבלה לאחר שלרבנים הוצג תיעוד וידאו של חלק מהמעשים - ולאחר מכן הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, חתמו על הסרת תואר הרב.

פרקליטו של הרב הגיב לערוץ 2 ואמר כי "מדובר בטענות כמו אתרוגים אחרי סוכות, וכי בכוונתו של הרב לתבוע תביעת דיבה את הרבנות הראשית ולדרוש את חזרתו לתפקיד.

בחודש מאי 2007 צעירה חוזרת בתשובה התלוננה נגד הרב במשטרה והוא נעצר. שלוש שנים מאוחר יותר הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום אולם הוא הושעה מעבודתו על ידי נציבות שירות המדינה. פחות משנתיים לאחר מכן, בשנת 2011, בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה זיכה אותו מכל אשמה.

מעשים אסורים הרבנות הראשית שלילת תואר רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד