י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחפיר: פעילות הצהרונים בירושלים הושבתה

עיריית ירושלים הודיעה על הפסקת פעילות כלל הצהרונים בבירה, "זאת לאור העובדה כי ממשלת ישראל לא אישרה עדיין את התקציב הדרוש להפעלתם לצורך מתן מענה לכלל הילדים בירושלים המבקשים להירשם לצהרונים" נמסר מהעירייה

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

המאבק על צהרוני ציל"ה בירושלים: לאחר שהממשלה עדיין לא אישרה תקציב מוגדל שיענה על הצרכים של כמות הילדים הירושלמים, ולאחר חשיפת וסיקור הפרשה בהרחבה ב"בחדרי חרדים", עיריית ירושלים הודיעה על הפסקת פעילות כלל הצהרונים בבירה.

על פי הודעת העירייה, "החל מיום 1.11.2016 תופסק הפעלת הצהרונים המסובסדים בגני הילדים ובכיתות א-ב, זאת לאור העובדה כי ממשלת ישראל לא אישרה עדיין את התקציב הדרוש להפעלתם לצורך מתן מענה לכלל הילדים בירושלים המבקשים להירשם לצהרונים".

הפסקת הפעלת הצהרונים מתבצעת בתיאום עם ארגון ההורים ועדכון כלל הגורמים הנוגעים בדבר לרבות נציגויות העובדים וזאת עד לאישור תקציבי מלא אשר יאפשר הפעלת כלל הצהרונים בעיר.

כזכור, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", הממשלה החלה לפני 3 שנים, במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג, לתקצב צהרונים מוזלים לילדי ירושלים. בתחילת שנת 2016 הודיעה העירייה כי יש לקדם החלטת ממשלה לתקצוב כלל הצהרונים בעיר שכן קיים צורך בפתיחת 80 מסגרות נוספות לשנת הלימודים תשע"ז בהתאם לגידול הטבעי של ילדי העיר וביקוש ההורים להם, אשר מרחיב את ההשקעות בחינוך הילדים וגם מאפשר להורים לצאת לתעסוקה.

אולם, עד כה, כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, לא התקבלה החלטת ממשלה בנידון, לאחר שפעמיים הנושא ירד מסדר היום בממשלה בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" על היעדר כ-18 מיליון שקל נוספים שיסדירו את המשבר בירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בתגובה כי "דווקא עכשיו, לאחר התקופה הקשה שעברה ירושלים שספגה אירועי טרור רבים, זה הזמן לחזק את בירת ישראל ולחזק את ההורים תושבי ירושלים ולא לקנוס את אלה שגרים בירושלים או להפלות אותם לרעה. אני קורא לממשלה להמשיך ולדאוג לתקצוב צהרוני ציל"ה בהתאם לצרכים והביקושים ובהתאם להחלטות ממשלה קודמות. לצערי הרב, העיכוב בהחלטה לא יאפשר להפעיל את הצהרונים באופן מלא, דבר אשר יפגע בראש ובראשונה בתושבי העיר וילדיהם".

כזכור, פרסום הדברים ב"בחדרי חרדים" גרר דרמה פוליטית שהגיעה עד להתערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ובישיבת ראשי הסיעות, לאחר ששר הפנים אריה דרעי כינה את שר האוצר משה כחלון "מאכער", וזאת בתגובה לחוסר תקצוב הצהרונים בירושלים.

בהמשך, ביקש דרעי להתנצל בפני כחלון ואמר ל"בחדרי חרדים" כי "אמרתי שאני לא מאכער, אלא שר בממשלה ותפקידי להחליט. לא אתן שתהיה אפליה של ילד חרדי, או חילוני. כל הילדים צריכים לקבל אותו דבר ולכן הוחלט לדחות את ההחלטה עד שובו של שר החינוך בנט ומציאת פתרון בעניין".
צהרונים ירושלים תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד