כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רופא נעצר בחשד להפעלת רשת סחר באיברים

בתום חקירה סמויה שארכה מספר חודשים, חוקרי המשטרה עצרו שלושה חשודים, בהם רופא, בחשד להפעלת רשת של סחר באיברים • כל הפרטים

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

נעצרו שלושה חשודים בהם רופא, בחשד להפעלת רשת של סחר באיברים.

יחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה היום (ג'), בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, שלושה חשודים בגין עבירות חמורות של ניהול רשת סחר באיברים.

על פי החשד, שלושת החשודים והקימו רשת לסחר באיברים, תוך חלוקת תפקידים ברורה לאיתור וגיוס מוכרי איברים ורוכשים עד להשלמת ההליך הרפואי, וכל זאת תמורת גבייה לא חוקית של סכומי כסף בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים.

בתוך כך, חקירת המשטרה העלתה כי על פי החשד, תפקידם של החשודים היה לאתר ולשכנע מוכרים פוטנציאליים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך - הזקוקים לכסף, לקנות מהם כליה - ומנגד איתרו מושתלים בעלי יכולות כספיות לרכוש כליה ולממן השתלה מסוג זה. החשוד השלישי, רופא במקצועו, סייע לקידום ההליך הרפואי.

במסגרת החקירה, נאספו עד כה ראיות כנגד שלושת חברי הרשת בכל הנוגע לביצוע ההליך האמור בכל שלביו (מאיתור ועד ניתוח) וכן מספר רב של מקרים אשר היו בעיצומו של הליך גיוס, גביית תשלום וכו'.

השלושה נעצרו לאחר איתורם ולאחר ביצוע חיפוש בבתיהם אחר ראיות הקושרות אותם לעבירות החמורות.

בכוונת המשטרה להביא את החשודים מחר (ד') בצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם יבקשו להאריך את מעצרם ככל שצרכי החקירה יידרשו זאת.
סחר באיברים רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד