י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי רקד עם ספר התורה של 'החתם סופר'

התרגשות מיוחדת שררה השנה בקרב חסידי "תולדות אברהם יצחק" כאשר האדמו"ר רקד בהקפות בשמחת תורה עם ספר התורה של בעל ה"חתם סופר" זי"ע, שהובא במיוחד לארץ לאחר הפקדת סכום כסף גדול כפיקדון

הרבי מתולדות אברהם יצחק עם ספר תורה. צילום ארכיון: פלאש 90
הרבי מתולדות אברהם יצחק עם ספר תורה. צילום ארכיון: פלאש 90

התרגשות מיוחדת שררה השנה בקרב חסידי "תולדות אברהם יצחק" כאשר האדמו"ר רקד בהקפות בשמחת תורה עם ספר התורה של בעל ה"חתם סופר" זי"ע.

מדובר בספר תורה שהובא במיוחד מחו"ל לשמחת תורה בהשתדלותו של הרב מנחם שווארץ, ממנהלי המוסדות, כאשר לצורך קבלת ספר התורה נדרשה הפקדת סכום כסף גדול כפיקדון.

גודלו של ספר התורה הינו 10 ס"מ בלבד והוא עבר בירושה מדור דור אצל בני משפחת שרייבר, נכדי בעל ה"חתם סופר", ונרכש ע"י סוחר העתיקות הידוע, הרב אהרן נחמן ברגר, עד שנקנה על ידי הנגיד, שכעת השאיל את ספר התורה כדי שהרבי מתולדות אברהם יצחק יערוך בו את ההקפות בשמחת תורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מומחים שבדקו את ספר התורה מציינים בהשתאות כי מדובר בספר תורה נדיר ביותר, כשכולם מתפעלים כיצד הצליח הסופר לכתוב אותיות זעירות עד שאפילו יש בהם אף את קוצה השמאלית של האות יו"ד.

דבר מעניין נוסף נמצא בספר התורה הזעיר, כאשר האותיות האחרונות בספר התורה "משה לעיני כל ישראל", אינם כתובים בצורה אחידה ואותיות 'משה' גדולות יותר משאר האותיות, כמסורת החתם סופר שאותיות אלו אינם מיושרת, משום שמנהג ישראל שמכבדים אנשים אחרים בכתיבת מילים אלו.

במהלך ההקפות ניכרה התרגשות מיוחדת אצל הרבי, הנוהג לרקוד ממושכות עם ספר התורה בידו בכל אחת מההקפות ביום ובלילה עד אפיסת הכוחות, כאשר הרבי חילק את הריקוד בכל הקפה בין ספר התורה המיוחד של אביו - ה"דברי אמונה" זי"ע, שנכתב על ידי זקן הסופרים, הגה"ח ר' מנחם דוידוביץ, מחבר ה"תיקון סופרים", זקן החסידים ב"תולדות אברהם יצחק" - ובחצי השני של ההקפה רוקד האדמו"ר עם ספר התורה הזעיר בהתרגשות גדולה, כאשר החסידים מפזזים ורוקדים בהתרגשות יתירה.
ספר תורה זעיר החתם סופר תולדות אברהם יצחק הקפות שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד