י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אונסק"ו: הישראלים עבדו במהלך החג, ללא הצלחה

היום קיבלה הוועדה החלטה מחודשת בעניין הזיקה בין הר הבית, הפלסטינים וישראל • למרות ההחלטה לעבוד במהלך החג - ברוב גדול היא הכריעה שוב נגד ישראל

אונסקו, צילום: ויקי
אונסקו, צילום: ויקי צילום: ויקי

ועדת המורשת של אונסק"ו קיבלה היום (רביעי) החלטה שקובעת כי הר הבית הוא מקום קדוש רק למוסלמים. הוועדה מונה 21 מדינות, ביניהן מדינות רבות הנחשבות כעויינות לישראל.

כזכור, רק לפני כשבועיים, הוועד המנהל של אונסק"ו הטיל ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים, לאחר ש-24 מדינות תמכו בהצעה הפלסטינית המנתקת כל קשר בין ישראל להר הבית והכותל.

על ההחלטה שעברה היום אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי "ההחלטה כנראה תעבור ואונסק"ו תמשיך לרקוד לצלילי החליל הפלסטיני. זה לא משפיע יותר מידי אבל מביע על הפעולה הפלסטינית. כל דבר שירצו להאשים את ישראל יעבור שם. זה הגוף, זו הסתה. במקרה הזה אנחנו לא צריכים להסתכל על עצמנו", אמר דנון ב'קול ישראל'.

הבוקר סיפר שגריר ישראל לאונסק"ו כרמל שאמה הכהן כי בעקבות החשיבות הרבה של ההצבעה הקודמת בארגון האנטי ישראלי בעניין ירושלים, המשלחת הישראלית קיבלה אישור מיוחד ממשרד החוץ לעבוד גם במהלך החג, וזאת במטרה למנוע את ההחלטה, דבר שלא קרה בפועל.

"שוחחתי דיברתי עם מנכ"ל משרד החוץ בעניין הזה", אמר שאמה ב'קול ברמה', "אמרתי לו שיתכן ונצטרך להפעיל את הנציגות ביום המנוחה הוא אישר לי ואמר לי לעשות את זה במידה הנכונה, אז ביום החג עצמו לא פעלנו אבל ביום השני כשבישראל איסרו חג פעלנו בניסיון למנוע את ההחלטה הזו", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על ההחלטה היום באונסק"ו כי "זהו המשכו של תיאטרון האבסורד, כוחות האסלאם הקיצוני משמידים מסגדים, כנסיות ואתרים ארכיאולוגיים, בעוד שישראל היא המדינה היחידה באזור ששומרת עליהם ומאפשרת חופש פולחן לכל הדתות. מי שראוי לגינוי היא ועדת המורשת של אונסק"ו ולא ישראל".
אונסקו משרד החוץ חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד