י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לפיד: האתרים החרדים יצרו את משבר הכותל

יו"ר "יש עתיד" נשא הבוקר נאום אודות בית המשפט העליון, והאשים את האתרים החרדים בכך שיצרו את משבר הכותל - לאחר שכבר הושגה הסכמה

יאיר לפיד, צילום: מרים אלסטר
יאיר לפיד, צילום: מרים אלסטר

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נשא היום בכנס פורום קהלת למדיניות, נאום בו האשים את האתרים החרדים ביצירת "משבר הכותל" סביב הקצאת רחבת הכותל לרפורמים במשבר הכותל.

לפיד הציג בנאומו את עמדתו לגבי מקומו של בית המשפט העליון, והתייחס לפרשת הכותל המערבי: "המריבה הפוליטית המושלמת: הפוליטיקאים מדברים, והצד השני יושב עם פלסטר על הפה. פעם אחת בשנה האחרונה, פעם אחת, השתחררה תגובה אחת של השופטת נאור. לא תגובה מתוכננת, אלא רק תסכול שכבר לא מצא דרך להישאר מתחת למכסה.

"זה היה כשבפעם המי-יודע-כמה היא גילתה שחזר אל שולחנה מתווה הפשרה בכותל המערבי בין המדינה לבין הרפורמים והקונסרבטיבים. הגיעו לפשרה. מצאו את דרך האמצע ההגיונית והמתונה בין כל צרחות הקיצוניים. סגרו, חתמו, הודיעו ליהדות העולם שיש פתרון. אחרי כל זה, שני אתרי אינטרנט חרדים הקימו מהומה, וכולם נבהלו מעצמם, נבהלו מזה שהשלטון הישראלי לרגע אחד, לרגע קטן אחד, התנהג באמת כמו שלטון, הודיעו שהכל מוקפא והחזירו את העניין לבית המשפט.

"כשהשופטת נאור גילתה ששוב זה מונח על שולחנה, ששוב אומרים לה "שיש מחלוקות" על מה שהיה סגור וגמור וחתום, היא לא הצליחה להתאפק ואמרה בדיון: "הדברים נסחבים עד בלי קץ ועד בלי גבול. אילו מחלוקות?" היא שאלה, "עשו מתווה, עשו תקנות - מה זה מחלוקות? למה לא מסיימים את העניין הזה?" והיא הוסיפה שהעניין מועבר לדיון משפטי, "כדי השופטים יוציאו (להם) את הערמונים מהאש." בול! זה בדיוק העניין. הם לא רוצים שבית המשפט יפתור להם בעיה. הם לא רוצים שבית המשפט יפסוק הלכה. הם רוצים שבית המשפט – סליחה, תיקון, הם מאלצים את בית המשפט – לפתור להם בעיה פוליטית. הם עלו על שיטה. על הטריק הפוליטי המושלם".
הכותל המערבי הכותל הרפורמי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד