ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

צפו: כך נשדדו בחג ספרי התורה בפלטבוש

במצלמת האבטחה נראה הגנב ניגש לארון הקודש, ושודד ממנו ארבעה ספרי תורה ספרדיים ששווים מוערך בכ-120 אלף דולר

צפו: כך נשדדו בחג ספרי התורה בפלטבוש
ך

מתפללי בית הכנסת הספרדי בשכונת פלטבוש הוכו בתדהמה ביום שמחת תורה (ג) כאשר גילו כי ארבעה ספרי תורה ייקרי ערך נגנבו מארון הקודש בכספת.

המקרה אירע בבית הכנסת של הרב של הרב ביידא הממוקם ברחוב איסט 8 בשכונת פלטבוש, במהלך הלילה. במצלמות האבטחה שתיעדו את השוד נראה אדם כבן 20 עם כיפה לראשו כשהוא מוציא בזה אחר זה את ספרי התורה.


סרטון מצלמות האבטחה

המשטרה שהוזעקה למקום עדין חוקרת את השוד, ועדין לא ברור כיצד הצליח השודד לחדור לבית הכנסת, וכיצד הצליח לפתוח את ארון הקדש - הכספת. במשטרה אמרו כי השודד נראה באופן ברור ביותר במצלמה. בבית הכנסת מאמינים שאולי שכחו לנעול את הכספת לאחר ההקפות רבות המשתתפים של הלילה, מלבד זאת נבדקת האפשרות שהשוד בוצע ע"י אחד המתפללים.

חבר מועצת העיר דוד גרינפלד הציע אתמול בלילה פרס של 1000 דולר למי שיביא פרטים שיביאו ללכידתו של הגנב. "זה עצוב מאוד שדבר כזה קורה בכל ימות השנה, אבל זה עוד יותר עצוב כשזה קורה דווקא בליל שמחת תורה כשכל עם ישראל בעולם שמח ורוקד עם התורה הקדושה שבה כתוב "לא תגנוב" אמר גרינפלד.

המשטרה הודיעה כי היא לוקחת את המקרה ברצינות, ותשקיע את מירב המאמצים ללכוד את הגנב. יצויין כי מדובר בהפסד של 120 אלף דולר לפחות, ספרי התורה היו מעוטרים בכלי כסף, ובבית המיוחדת לספרי התורה הספרדיים.
ספרי תורה פלטבוש שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד