ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הוסר חשש מחילון שכונה חרדית; כביש הגישה ישאר סגור בשבתות

נציגים חרדים הצליחו להציל את אופייה של שכונה חרדית, שנכנסה לבעיה קשה בעקבות התנפלות חילונים על שיווק פרויקט 'מחיר למשתכן' • הושגה הארכה ואפשרות לחרדים נוספים להגיש הצעות - הכביש יהיה סגור בשבתות • כל הפרטים

שכונת רמת שלמה (נתי שוחט, פלאש 90)
שכונת רמת שלמה (נתי שוחט, פלאש 90)



פרסום ראשון: החשש מפני חילון שכונה חרדית בירושלים - הוסר, זאת אחר פעילות ח"כים חרדים, אשר השיגו פתרון לסאגה שפרצה סביב פרויקט 'מחיר למשתכן' ברמת שלמה -אחר שמאות משפחות חילוניות נרשמו למכרז בשכונה החרדית. הפרטים המלאים נחשפים כאן, בפרסום ראשון ב"בחדרי חרדים".

על פי מה שגובש בין משרד השיכון לח"כים החרדים, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וח"כ יעקב אשר, המועד האחרון להצטרפות למכרז נדחה ב-8 ימים נוספים בהם יוכלו הרוכשים הלא חרדים שכבר נרשמו לפרויקט - לצאת מהמכרז, זאת מבלי שיפסידו זכאותם להצטרף להגרלה נוספת במכרז אחר.

בנוסף, חרדים המעוניינים להצטרף כעת למכרז בשכונה החרדית, יוכלו לעשות זאת בימים הקרובים, זאת בעקבות הארכת המועד האחרון להצטרפות.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי במקביל, עיריית ירושלים תבהיר את העובדה כי הכביש שיוביל לשכונה החדשה יהיה סגור בשבתות ומועדי ישראל, כיוון שהוא עובר דרך השכונה החרדית הקיימת.

הפתרון כאמור גובש לאחר דיונים רבים של הח"כים החרדים עם שר האוצר משה כחלון, אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור ואשל ארמוני מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, ולאחר שבמשרד השיכון עמדו על טעותם שלא הגדירו מראש את המכרז לחרדים.

בעקבות השגת הפתרון, ח"כ אשר אומר ל"בחדרי חרדים" כי "טענותינו שהושמעו למנכ"ל משרד השיכון וליו"ר מטה הדיור התקבלו, מאחר שמלכתחילה המכרז שיצא ממשרד השיכון יצא בטעות, מכיוון שנעלם מעיניהם שמדובר בשכונה חרדית, וכעת - ההבהרות שהובהרו והארכת המכרז יכולות לקדם את השכונה ולתת את האפשרות לציבור החרדי להתגורר בה, ואם יש אדם אחר שרוצה לבוא לגור בשכונה ולחיות באורח חיים הללו – בשמחה רבה".

כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ח"כ אשר פנה לפני חג הסוכות במכתב לשר האוצר כחלון ובו הוא הציג את דרישות החרדים בנושא הקמת מינהלת לפתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי והקמת מסלול נפרד ל'מחיר למשתכן' המותאם למגזר החרדי. עוד קודם לכן, הציג אשר את הדרישות בפגישה עם אשל ארמוני מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

יו"ר ועדת הכספים גפני פעל רבות בנושא והוא דרש מכחלון לדחות כשלב ראשון את המכרז. ל"בחדרי חרדים" נודע כי כחלון לא הסכים לדחיית המכרז וטען כי בסופו של דבר רק חרדים יבואו להתגורר במקום. לדבריו, לחשש שמאות משפחות חילוניות יזכו במכרז אין אחיזה במציאות, מכיוון שסביבת המגורים לא מתאימה לצרכים שלהם.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בעקבות התערבות אישית של אחד מפקידי משרד השיכון והבינוי, המועד האחרון במכרז שהיה אמור להיות בעיצומו של חול המועד, ב-21 לחודש, נדחה בשבוע ימים, וכאמור, כעת הוא נדחה שוב בעוד 8 ימים נוספים.

גם מ"מ סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, שיגר מכתב לשרי האוצר והשיכון, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" לראשונה, דייטש דרש להקפיא לאלתר את מכרז 'מחיר למשתכן' בשכונה. לדבריו, לפני שתיגרם פגיעה חמורה באופי השכונה בשל הדרת זוגות צעירים חרדים מהשתתפות במכרז, ועידוד זוגות מהמגזר הכללי לרכוש דירות בשכונה.

כעת המבחן הגדול, האם בימים הקרובים ירשמו לפרויקט חרדים נוספים, והאם הרוכשים החילונים יבינו שהם מתמודדים במכרז על דירה בשכונה חרדית, הסגורה בשבת, עם צביון חרדי ועם התאמות למגזר החרדי – ובעקבות כך, יעזבו את המכרז למכרז אחר.
מחיר למשתכן יעקב אשר משה גפני רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד