כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המשבר הבא? מוזס מאיים בהתנגדות לתקציב

המשבר הבא? יו"ר סיעת "יהדות התורה", ח"כ מנחם אליעזר מוזס, קורא שלא לתמוך בתקציב המדינה במידה ושר האוצר לא יציג תכנית רצינית לפתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי

(אורי לנז, פלאש 90)
(אורי לנז, פלאש 90)

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, השיב היום (רביעי) לפנייתו של ח"כ יעקב אשר, לקיים דיון דחוף בסיעה בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי. לדבריו, ישמח לקיים את הדיון וייחד לנושא זמן ניכר בישיבת הסיעה הקרובה.

בנוסף, מוזס אף טען כי לדעתו צריך לאיים בהצבעה נגד תקציב המדינה במידה ושר האוצר לא יציג תכנית רצינית לפתרון מצוקת הדיור של המגזר החרדי.

"כפי שוודאי ידוע לך מעצם נוכחותך בישיבות הסיעה, כמעט מידי שבוע פתחתי את דברי בשאלה, "מה יהיה עם מצוקת הדיור". שאלתי זאת במהלך המו"מ הקואליציוני, במהלך הדיונים שהתקיימו לקראת אישור התקציב בממשלה, וגם לאחר מכן" כתב מוזס במכתבו לאשר.

"פניתי בעניין אל שר האוצר משה כחלון ולצערי לא קיבלתי ממנו שום התייחסות. ביקשתי ממנו לנצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם".

מוזס הוסיף, "התרעתי כי מתוך 144,000 יחידות דיור שתוכננו ושווקו, חלקם של החרדים נעדר כמעט לחלוטין. קראתי לו לממן את מחירי פיתוח הקרקע בבית שמש כדי להוזיל את מחירי הדירות. אשר על כן בבקשתך לקיים דיון, הנך בעצם הנך בבחינת "מתפרץ אל דלת פתוחה"".

כאמור, מוזס טען כי לדעתו צריך לאיים בהתנגדות לתקציב: "דעתי האישית היא, שאין מנוס ועלינו להודיע לראש הממשלה כי לא נתמוך בתקציב בקריאה השנייה והשלישית, אם לא תוצג לנו תכנית אמיתית, מעשית, ומידית, לפתרון מצוקת הדיור הנוראה והחמורה שפוקדת את הציבור החרדי".

לסיום הוא כותב: "אני שמח מאוד על בקשתך, ואי"ה בישיבת הסיעה הקרובה אייחד זמן ניכר מתוך הישיבה לדיון מעמיק בסוגיה, ולקביעת דרכי פעולה מול הקואליציה".
מנחם אליעזר מוזס תקציב המדינה מצוקת הדיור החרדית יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד