י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יו"ר השומרים הוקלט: "תרוויח 900,000 דולר"

"פרשת השחיתות החרדית" בניו יורק מסתעפת • שעיה ליכטנשטיין, מראשי ארגון השומרים בבורו פארק, הוקלט מציע שוחד לקצין בכיר עבור אישור להחזקת נשק. ליכטנשטיין נשמע מוציא מחשבון ומחשב את הרווח של הקצין • כל הפרטים

אלכס שעיה ליכטשנטיין ביציאה מבית המשפט בניו יורק (רויטרס)
אלכס שעיה ליכטשנטיין ביציאה מבית המשפט בניו יורק (רויטרס)

"פרשת השחיתות החרדית" בניו יורק מסתעפת. שעיה ליכטנשטיין, מראשי ארגון השומרים בבורו פארק, הוקלט מציע שוחד לקצין בכיר עבור אישור להחזקת נשק. כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. ליכטנשטיין אף נשמע בהקלטה מוציא מחשבון ומחשב את הרווח של הקצין.

על פי הדיווחים בידי הבולשת הפדראלית (FBI) הקלטות בהן נשמע ליכטנשטיין מציע לבכיר במשטרה סכום של 6,000 דולר עבור זירוז אישורים לאחזקת אקדח.

ליכטשטיין נשמע מוציא מחשבון ומחשב שתמורת זירוז 150 אישורים, השוטר יוכל להרוויח סכום נכבד של 900,000 דולר. בהמשך הוא נשמע מתרברב באוזני השוטר על כך שהוא כבר הצליח לזרז לא פחות מ-150 אישורים שתמורתם קיבל סכום של 18 אלף דולר על כל אישור.

ליכטשטיין נשמע אומר לשוטר הבכיר כי לאחרונה כבר אין לו קשרים עם מחלקת האישורים במשטרה ולכן הוא זקוק לעזרתו.

בתוך כך, קצין בכיר במשטרת ניו יורק הודח השבוע מתפקידו בחשד שהיה מעורב ב"פרשת השוחד החרדית" הגדולה שהתגלתה לפני מספר חודשים, כאשר מאכערים חרדיים שיחדו בכירי משטרה תמורת טובות הנאה ותמורת אישור רישיונות אחזקת נשק. כך מדווח עיתון ה"פוסט".

מדובר בסגן מיכאל אנדראנו, קצין בכיר בתחנת המשטרה של מחוז 66 - מחוז בורו פארק. אנדראנו חשוד במעורבות בפרשת השחיתות שהתגלתה במשטרה, לפיה, קיבלו בכירי משטחה שוחד, בדמות טובות הנאה, טיולים לישראל ושהות במלונות פאר, תמורת אישור רישיונות לאחזקת נשק, בהם סחרו המאכערים החרדים, ו'טיפול' בענייניהם.

אנדרנו חשוד כי פעל ביחד עם המאכער החרדי אלכס (שעיה) ליכטנשטיין, מראשי ארגון השומרים בבורו פארק, שהיה ידוע כמי שמסוגל לזרז הליכים לקבלת רישיונות מהמשטרה.

ב'פוסט' מצוטט מקור במשטרה שהעיד כי סגן אנדראנו, שהיה ממונה על פרויקטים מיוחדים במשטרה, היה יוצא מגדרו כדי לרצות את ליכטנשטיין.

לפני כחצי שנה, כשהפרשייה התפוצצה, נעצרו ליכטנשטיין וסמל דיוויד וילנואבה, שבעשור האחרון שירת ביחידה של משטרת ניו יורק למתן אישורים לכלי נשק. השניים מואשמים בעבירה של קשירת קשר לביצוע של תשלום שוחד ועלולים לעמוד בפני עונש מרבי של 15 שנים בכלא.

לפי כתב האישום, המתבסס גם על עדותו של ריצ'רד אוכטל מהיחידה למתן אישורים, שכבר הודה בעבירות של קבלת שוחד ומשתף פעולה עם הרשויות, שני השוטרים העניקו 150 אישורים לכלי נשק לליכטנשטיין ולמקורביו תמורת שוחד של 6,000 דולר, בקבוקי אלכוהול וסיורים ביקבים בלימוזינה, וזאת בלי לבצע את בדיקות הרקע הדרושות.

התביעה ציינה כי הרישיונות "הוענקו לעתים בתוך שבועות ספורים. בדרך כלל התהליך נמשך חודשים, ובמקרים מסוימים יותר משנה". המעצר של קצינים כה בכירים, יחד עם הדחתם של עוד כתריסר שוטרים שמעורבים בפרשות השוחד, מהווים מכה תדמיתית קשה לכחולי המדים של ניו יורק.

נציב המשטרה, ביל בראטון, הבהיר כי הרינגטון, גרנט ווילנואבה כבר הושעו מתפקידיהם והביע תקווה כי טיהור המשטרה משחיתות הגיע לסיומו. "המקרה מראה שלא משנה אם אתה שוטר פשוט או קצין, אם אתה מפר את החוק, מטפלים בך באותו אופן", אמר בעקבות המעצרים.

דייגו רודריגז מה־FBI הבטיח כי הבולשת, יחד עם סוכנויות אכיפת החוק הנוספות, ימשיכו "להסיר סוג כזה של ריקבון בכל דרג". "הניצול לרעה של הסמכות שהתרחש לכאורה במקרה הזה אינו נטול קורבנות", אמר. "הקורבנות הם אזרחי ניו יורק, אשר סומכים על השוטרים שיבצעו את תפקידם נאמנה. הקורבנות הם השוטרים ההגונים שעושים כל שהם יכולים על מנת לשמור על החוק והסדר. הקורבן הוא אמון הציבור באכיפת החוק, שכה חיוני על מנת להבטיח את ביטחון הציבור".
פרשת השחיתות בניו יורק שעיה לכיטנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד