כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לראשונה בברדיטשוב: הפרדה בין גברים ונשים

מאות יהודים מרחבי העולם נהרו בימים האחרונים לעיירה, לרגל יום השנה לפטירת "סניגורן של ישראל" רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע • לרגל ההילולה מספר רבה של העיירה ל'בחדרי חרדים' על ההכנות, החידושים ועל ברדיטשוב של כל השנה

הציון בברדיטשוב. צילום: פלאש 90
הציון בברדיטשוב. צילום: פלאש 90

היום (ה') חל יומא דהילולא של סניגורן של ישראל בעל ה"קדושת לוי" רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי"ע: מאות הגיעו מכל רחבי הארץ והעולם לפקוד את הציון בעיירת ברדיטשוב באוקראינה.

גרישה הקשיש, המפורסם המקומי המחזיק במפתח של אהל הציון, פותח אותו הפעם לא רק לקבוצות המגיעות למקום, אלא לשלושים ושש שעות ברציפות למען יוכלו הבאים להתפלל.

במוסדות הקודש וברבנות העיר בארדיטשוב בראשות המרא דאתרא הרב משה שמואל טהאלער נערכו מבעוד מועד לקבל את ההמונים העולים להשתטח על הציון, והשנה לראשונה השנה נבנתה גלריה מיוחדת עם כניסות נפרדות לגברים ונשים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' היישר מברדיטשוב מספר הרב משה שמואל טהאלער על הפעילות שלו במהלך כל השנה בקרב היהודים בברדיטשוב.

• איך הגעת בעצם להיות שליח דווקא בברדיטשוב?

"הגעתי לכאן כבר בתור בחור לפני 17 שנה ולאחר החתונה לפני 14 שנה".

• במה מתמקדת הפעילות שלכם בעיירה?

"הפעילות שלנו מתרכזת בבית חב"ד שהוא הכתובת לכל ענין יהודי וליהודי לכל ענין. צריך להבין, בתי חב"ד בחבר העמים נותנים מענה לכל אחד, אנחנו נותנים שירות לכל יהודי מהלידה עד הקבורה לכל אורח החיים ולאו דווקא עניינים יהודים - גם כל מיני דברים פרקטיים שאנשים צריכים עזרה בכל דבר, אפילו בנושא סוציאלי. כמו שבארץ יש מועצה דתית, כאן בית חב"ד זה הקהילה".

• מה קורה במשך כל השנה כשאנשים מגיעים לציון מכל העולם?

"במהלך השנה יש פה קהילה של 600 יהודים. יש מנין כל יום, יש מקווה, גן ילדים ומטבח שאנו מפעילים שנותן אוכל ליהודים. היום בהילולא יש הכנסת אורחים גדולה ארוחות חמות ומזינות בבית כנסת וכיבוד קל בציון. במהלך ההילולא פתוח הציון 36 שעות ברציפות. השנה עשינו כניסה נפרדת לגברים ונשים עקב הדוחק הגדול שהיה בשנים קודמות. גם בשבת הקרובה, שבת בראשית, צפויים מאות לשבות כאן עקב הסמיכות ואנו נערכים גם לכך".

סעודת ההילולא מרכזית תתקיים היום בשעה 17:00 בביהמ"ד הגדול בברדיטשוב, בהשתתפות אדמורי"ם ורבנים על ידי המרא דאתרא הרב משה שמואל טהאלער, הפועל כאמור במשך כל השנה כולה להחיות היהדות במקום, ועומד לשרות המתפללים הרבים הבאים להשתטח על הציון.

הרב טהאלער עצמו גילה מאות קברים עתיקים בבית החיים בבארדיטשוב, ביניהם של צדיקים מפורסמים וצאצאי גדולי הדורות, והקהל הרב שיגיע לבארדיטשוב צפוי להתפלל גם על ציוניהם ולהעתיר לישועת הכלל והפרט.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בד בבד הולך ומתקדם הרעיון הכביר של הקמת קומפלקס מפואר של הכנסת אורחים ובית מדרש לתורה ולתפילה בסמיכות לציון, לרווחת ולמען ההמונים הבאים לפקוד במשך כל ימות השנה את ציונו של סניגורן של ישראל.
הרב טהאלער ברדיטשוב הילולא אוקראינה הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד