ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ביטן מאשים את דרעי: "שינה את דעתו בגלל תחנת הרדיו החדשה"

הבוקר הודיע נתניהו כי הוא מכנס את ראשי הקואליציה לדון בהצעת החוק של ביטן לסגירת התאגיד • השרים בנט ודרעי הודיעו כי הם בעד התאגיד; 'כולנו' של כחלון שברה גם היא שתיקה ממושכת, והודיעה כי תתנגד להצעה • משבר?

ממשלה במשבר? ישיבת ממשלה, צילום: פלאש90
ממשלה במשבר? ישיבת ממשלה, צילום: פלאש90

לאחר שתיקה רועמת - ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הקואליציה כי בכוונתו לעלות לדיון את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לביטול תאגיד השידור הציבורי.

הבוקר (ה') הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן ואמר כי "בכל מה שקשור לנושא התקשורת, התחייבנו בהסכם הקואליציוני להצביע בעד דעתו של שר התקשורת שהוא בנימין נתניהו". ליצמן הוסיף כי אין לו שום אינטרסים לא לכאן ולא לכאן, וכי "לא ברור בכלל מה עדיף לחרדים, ביטול התאגיד או הקמתו", כך אמר ב'קול חי'.

מנגד, שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר כי "אנחנו מתנגדים והתנגדנו ולא שיניתי את עמדתי בנושא, הבית היהודי נגד ביטול התאגיד". לדבריו בגלי צה"ל, "זה יעלה לנו כמעט מיליארד שקלים, אבל אני מעריך שב-1 בינואר הם יתחילו לשדר".

כזכור, גם דרעי הבהיר בימים האחרונים כי הוא בעד התאגיד, "אני בעד שידור ציבורי טוב, איכותי ועצמאי. הקמת התאגיד יצאה לדרך ולא נראה לי נכון לעצור זאת. אני אצביע נגד הצעת החוק הפרטית של ח"כ דוד ביטן לסגירת התאגיד", אמר דרעי והוסיף: "מדובר בהצעת חוק פרטית ואנחנו לא מחוייבים לתמוך בה".

גם מצידה של כולנו נרשמת הבוקר התנגדות חריפה להצעתו של ביטן, זאת לאחר שתיקה רועמת שגזר על עצמו כחלון בנושא. פולקמן אמר בגלי צה"ל כי "אין פה ענין של כסף או תקציב, אלא של שליטה, זה ברור, ולכן אמרנו שמבחינת ניהול בסיסי של מדינה אין הגיון של הזיגזג הזה ואין הגיון שמפלגה תשלוט על התקשורת. בלי סיכום עם כחלון לא תהיה הצבעה על זה. העמדה הברורה שלנו היא שהתאגיד יתחיל לשדר בין ינואר לאפריל".

על ההתנהלות בנושא התאגיד מול נתניהו אמר פולקמן כי "אנחנו עושים את זה בשקט בגלל שאנחנו עומדים ערב העברת התקציב, עד רגע לא נעשה דיון מקצועי אחד בין משרד התקשורת לאוצר, אבל אנחנו לא ניתן לזה יד".

ביטן עצמו מבהיר כי כל מפלגות הקואליציה התחייבו בהסכם הקואליציוני שבכל הנושאים הקשורים לתקשורת הם יהיו עם הליכוד. בנוסף האשים הבוקר ביטן את השרים בנט ודרעי בהאשמה חמורה ואמר כי הם שינו את עמדתם בנושא התאגיד בגלל שהתקבלו עובדים מסוימים בתאגיד, וכי הוגשה הצעה להקמת תחנת רדיו חרדית חדשה. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

"בנט לפני שבועיים אמר שהוא בעד התאגיד והיום הוא נגד, ראשי המפלגות מפחדים מהתקשורת ולצערי התאגיד פועל באופן בלתי חוקי, פתאום הוא מקבל עובדים מסוימים ומציע תחנות שידור לחרדים ופתאום ראשי המפלגות משנים את דעותיהם", אמר ביטן בגלי צה"ל.

לדבריו של ביטן: "הליכוד עומד על סגירת התאגיד, יש הסכם קואליציוני, וכמו שאנחנו פועלים להעביר דברים של אחרים גם הם צריכים לעמוד ולתמוך בהצעות שלנו, אסור לשכוח: לליכוד יש 30 מנדטים".

על התנגדות האוצר אמר יו"ר הקואליציה: "התחשיבים של האוצר זה בושה וחרפה. הם לא נכונים, בתקציב 2017 יהיה חיסכון גדול מאוד, ואני אומר לכם שחלק משמעותי ממנו יהיה הקיצוץ ברשות השידור".
תאגיד השידור הציבורי דרעי ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד