כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב עמאר תוקף את דינה זילבר: לבדוק את הקשר לרפורמים

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על הוראות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שלא לאפשר אירועים נפרדים לגברים ונשים, תוקף הבוקר הראשון לציון הרב שלמה עמאר בחריפות רבה את זילבר ואת אנשי משרדה, ומציע לבדוק את הקשר בינם לרפורמים

הרב עמאר, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
הרב עמאר, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

המתקפה החריפה נגד המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר עולה שלב, הבוקר (חמישי) תקף אותה רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר ואמר כי מנשבת בה רוח רפורמית. לדבריו, היא לא זו שתקבע מהו "אירוע דתי" ומה לא, הרבנים הם אלו שיקבעו. הרב עמאר קרא לח"כים החרדים ולרבני ישראל שיפעלו נגד ההתערבות של זילבר ש"מחזירה אותנו לימי היוונים".



דבריו של הרב עמאר מגיעים לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי זילבר היא זו שבשנה האחרונה העלתה הילוך במלחמתה נגד יסודות הצניעות, והיא זו שבאופן שיטתי ועקבי עמלה לשנות את הנורמליזציה באירועי התרבות והדת היהודיים בישראל, ולמנוע את קיומם של אירועים נפרדים המיועדים לחרדים ולדתיים.

בתחילת דבריו, התייחס רבה של ירושלים לאירוע 'הקפות שניות' במוצאי שמחת תורה בירושלים, שברגע האחרון נמנעה התערבות המשטרה, שדרשה בתחילה לבטל את האירוע מחמת העובדה שהוקמו בו מחיצות הפרדה בין הגברים לנשים. "אם זה היה בגלל ההפרדה זה דבר חמור מאוד, בפרט הקפות שניות זה דבר הלכתי, בנוי על פי דברי רבינו האר"י, בוודאי שחייב להיות בזה הפרדה ומחיצה, זה כמו בית הכנסת", אמר הרב עמאר בתוכנית ישר ולעניין עם דודי שוומנפלד ויקי אדמקר ב'קול ברמה'.

"קשה לי להאמין שיש יהודי או יהודייה שיתנגדו להפרדה בין גברים ונשים חס ושלום, מחר יגידו להרוס את כל עזרות הנשים בכדי שיתפללו ביחד, יש פה רוח רפורמית שמנשבת, מנסים להכניס אותה בכוח בתוך קדשי ישראל ובתוך ירושלים מקדש מלך, צריך לעמוד בתוקף על הדבר הזה, אם לא נעמוד -אין גבול, זה ילך ויתגלגל וזה יגיע לבתי מדרשות ובתי כנסיות, ופה מדובר בדבר שהוא תפילה מובהקת, חלילה לעלות על הדעת מחשבה רעה כזו, לא יבוא ולא יעלה על לב".

רבה של ירושלים תקף את ממשלת ישראל: "הדבר פלא, המדינה שלנו מתפארת שהיא מדינה דמוקרטית, אנחנו אומרים תמיד ש"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", והנה פתאום בדבר שנוגע לדת הדמוקרטיה נעלמת, אנשים רוצים ברצון גמור גם הגברים והנשים לעמוד ב-2 מקומות נפרדים מסיבות הלכתיות וזה רצונם, איפה הדמוקרטיה? מה קרה?".

לדבריו, "אם העסקנים לא יעמדו בתוקף, זה רק ילך וידרדר ואחריתו מי יישורנו, מי יודע לאן נגיע? בהמשך לא נוכל לעשות לא בר מצווה ולא בריתות, אנחנו חוזרים לימי היוונים שגזרו על מי שלומד תורה, הם מפלגים את העם והורסים אותו בשם "השוויון הקדוש", בשם הזכויות של הנשים שהן לא רוצות בהן, הם רוצות לחיות על פי התורה אנחנו לא מחייבים את נשותינו, הם בעצמם לא מוכנות לוותר על דרך התורה גם אם יעמידו אותן במשפט, צריכה הממשלה להתעורר ולצאת מהשיגעון הזה".

על זילבר הוסיף הרב עמאר: "צריך שיבדקו בציציותיהם אם הם לא באו מזרמים רפורמים שכל מטרתם להשמיד להרוג ולאבד את הדת, העסקנים וכולנו צריכים לעמוד בתוקף להיקהל ולעמוד על נפשם, הם לא יקבעו מהו אירוע דתי אלא הרבנים יקבעו".

לסיום אמר כי "כל רבני ישראל וכל הפעילים מכל החוגים וכל אנשי התקשורת שיש להם זיקה, לאו דווקא חרדים ודתיים, שיתנערו מהרוח שטות הזו ויתקפו את זה בהסברה נכונה ושלא יוותרו על זה בשום צורה".
הרב עמאר דינה זילבר המשנה ליועץ המשפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד