י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החוק של מוזס: תלונות על תחבורה גם בטלפון

החוק הראשון של יהדות התורה במושב החורף, ידרוש מחברות התח"צ להתייחס גם לתלונות שיתקבלו באמצעות הטלפון

חרדים באוטובוס. צילום: Zack Wajsgras/Flash90
חרדים באוטובוס. צילום: Zack Wajsgras/Flash90

מושב הכנסת השלישי של הכנסת ה-20 ייפתח ביום ראשון הקרוב, והצעת החוק הראשונה של 'יהדות התורה' שתעלה לדיונים - היא דווקא הצעה חברתית שאמורה לסייע למאות אלפי המשתמשים בתחבורה הציבורית.

מי שיזם את ההצעה שתעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, הוא ח"כ אליעזר מנחם מוזס, שמציע כי תתאפשר פניה למוקד שירות לקוחות של בעל רישיון להפעלת קו שירות לאוטובוס – גם דרך הטלפון ולא רק בכתב, כפי שהיה עד כה.

קצת על הצעת החוק: כיום, כל נוסע בתחבורה הציבורית שנתקל באיחור או באי הגעת אוטובוס ובפגיעה בלוח זמנים, מבצע פניה טלפונית על ידי הנוסע למוקד השירות, תוך כדי המתנה בתחנה. אולם, מוקדי השירות אינם מאפשרים הגשת תלונה בטלפון ותלונות מתקבלות בכתב בלבד. המענה האנושי שלהם מספק שירות שניתן לקבל בכל טלפון חכם על ידי האפליקציה של משרד התחבורה.

המציאות היא, שהדרישה לקבלת פניה בכתב מסננת למעשה אחוז גבוה מאוד של מתלוננים והתלונות "נעלמות" מיד בתום השיחה, וזאת מהסיבה הפשוטה שכאשר הנוסע שהמתין זמן רב בתחנה מגיע אל יעדו, הוא לא יטרח להעלות על הכתב את דבר תלונתו, בכך חומקת החברה מהצורך להתמודד עם התלונות מעבר למתן המענה הטלפוני הלקוני.

בעקבות כך, דורש מוזס לחייב בחוק את חברות התחבורה הציבורית להתייחס גם אל תלונות טלפוניות כתלונה לכל דבר המחייבת תגובה ומענה.

כזכור, הצעת החוק הנוכחית נדונה בוועדת שרים לפני כשנה, ולבקשת משרד התחבורה, הדיון בה נדחה בשלושה חודשים לצורך הסדרת הנושא בלי חקיקה. נכון להיום, כמעט שנה מהבקשה לדחייה, לא נעשה דבר בעניין, וכאמור, ביום ראשון הקרוב – היא תעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה.
יהדות התורה חוק ראשון תחבורה ציבורית תלונות טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד