כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מסתמן: בוטלה שביתת הצהרונים בירושלים

לאחר שהושגו פתרונות למימון הנדרש עבור הצהרונים בירושלים - מסתמן כי תבוטל שביתת הצהרונים שהוכרזה על ידי העירייה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לאחר שעיריית ירושלים הודיעה על שביתה בצהרונים המסובסדים בגני הילדים ובכיתות א-ב, מסתמן כי בעקבות סיכומים שגובשו בין ראש העיר ניר ברקת למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, השביתה תבוטל והצהרונים יפעלו כרגיל.

איומי העירייה באו בעקבות העובדה שהממשלה טרם אישרה את התקציב הדרוש להפעלת כלל הצהרונים בבירה, זאת בעקבות מחלוקת בין משרד האוצר למשרד החינוך על מקור המימון של 18 מיליון שקלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", הממשלה החלה לפני 3 שנים, במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג, לתקצב צהרונים מוזלים לילדי ירושלים. בתחילת שנת 2016 הודיעה העירייה כי יש לקדם החלטת ממשלה לתקצוב כלל הצהרונים בעיר שכן קיים צורך בפתיחת 80 מסגרות נוספות לשנת הלימודים תשע"ז - בהתאם לגידול הטבעי של ילדי העיר וביקוש ההורים להם, אשר מרחיב את ההשקעה בחינוך הילדים וגם מאפשר להורים לצאת לתעסוקה.

אולם, עד כה, כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, לא התקבלה החלטת ממשלה בנידון, לאחר שפעמיים הנושא ירד מסדר היום בממשלה בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים" על היעדר כ-18 מיליון שקל נוספים שיסדירו את המשבר.

כזכור, פרסום הדברים ב"בחדרי חרדים" גרר דרמה פוליטית שהגיעה עד להתערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ובישיבת ראשי הסיעות, לאחר ששר הפנים אריה דרעי כינה את שר האוצר משה כחלון "מאכער".

בהמשך, ביקש דרעי להתנצל בפני כחלון ואמר ל"בחדרי חרדים" כי "אמרתי שאני לא מאכער, אלא שר בממשלה ותפקידי להחליט. לא אתן שתהיה אפליה של ילד חרדי או חילוני. כל הילדים צריכים לקבל אותו דבר ולכן הוחלט לדחות את ההחלטה עד שובו של שר החינוך בנט ומציאת פתרון בעניין".
צהרונים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד