כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

התחזית: סופות חול ושיטפונות • כל הפרטים

הבוקר החלו לרדת גשמים מקומיים בירושלים ובצפון, מלווים בסופות רעמים יחידות בדרום הארץ. על פי השירות המטאורולוגי ייתכן גם ברד וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח • כל הפרטים והתחזית המלאה

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

הבוקר (חמישי) החלו לרדת גשמים מקומיים בירושלים ובצפון, מלווים בסופות רעמים יחידות בדרום הארץ ובמזרחה אשר התפשטו והתחזקו אחר הצהרים לכל רחבי הארץ. על פי השירות המטאורולוגי ייתכן גם ברד וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

הלילה צפוי להיות מעונן, ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות יוסיפו לרדת בכל רחבי הארץ. עדיין קיים חשש משטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

דימונה

מזג האוויר בדימונה. צילום: מוטי קדוש ברנז'ה news ודן בונבידה

ביום שישי עד שעות הצהריים עדיין ייתכנו גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בשבת לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום ראשון צפוייה ירידה קלה בטמפרטורות, גשמים מקומיים, ברובם קלים, צפויים לרדת בעיקר בצפון הארץ וייתכן גם במרכזה.

מרשות המים נמסר כי יש צפי לשיטפנות בדרום הארץ הלילה ומחר בדרום ים המלח והערבה. מפלס ההכנרת המשיך לרדת במהלך החג וחול המועד, בקצב של קרוב ל-1 ס"מ ליום, זאת כשהשאיבה מהכנרת היא הנמוכה ביותר שהייתה מעולם.

מפלס הכנרת כיום עומד על של 213.7- מטר, 70 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון וחסר לכנרת מלאה - 4.90 מטר.

שלושת החורפים האחרונים היו שחונים במיוחד באזור צפון הארץ, לצד השטפנות הגדולים שפקדו את ישראל בשנים האחרונות ובאזורים מסויימים, הביאו את השרות ההידרולוגי שברשות המים להגברת הניטור והחיזוי אחר הזרימות בנחלים.

אנשי השרות ההידרולוגי שברשות המים עוקבים בזמן אמת אחר מצב הזרימה המדוד בעשרות הנחלים הפזורים מצפון ועד דרום וכן מספרים תחזיות לזרימות ולשיטפנות לימים הבאים. בעת סערות חורפיות ואירועי שיטפונות גדולים מפעיל השירות ההידרולוגי שברשות המים מוקד שיפעל בכל שעות היממה.

בעקבות מזג האוויר המשטרה ממליצה לציבור לנהוג בזהירות מירבית, להימנע מלנסוע בצירים בהם ישנן שטפונות, לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת החלקה, היסחפות וטביעה. יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והראות.

על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות, בייחוד כאשר הראות לקויה. אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים. תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה. יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת - שימוש בטלפון הנייד או עיסוק עם הילדים מאחור. יש להישמע להנחיות השוטרים הפרוסים בשטח למען ביטחונכם. חל איסור לעצור בשול הדרך אלא רק בתחנות רענון מוסדרות.

הגשם בדימונה. צילום: דן בונבידה












חורף מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד