כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נציגי יהדות התורה תיקנו הנזק של אפשטיין

הפסד צורב לתנועות הרפורמיות בירושלים • הקריטריונים שמאפשרים תקצוב "שיעורי יהדות" רפורמים, ואושרו בעקבות היעדרותם של נציג "בני תורה" חיים אפשטיין ונציג "הבית היהודי" דב קלמנוביץ, ירדו מסדר היום של המועצה בעקבות לחץ של נציגי 'יהדות התורה' • כל הפרטים

חיים אפשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)
חיים אפשטיין (יונתן זינדל, פלאש 90)

הפסד צורב לתנועות הרפורמיות בירושלים • הקריטריונים שמאפשרים תקצוב "שיעורי יהדות" רפורמים, ועברו בוועדה בעיריית ירושלים בעקבות היעדרותם של נציג "בני תורה" חיים אפשטיין ונציג "הבית היהודי" דב קלמנוביץ, ירדו מסדר היום של המועצה בעקבות לחץ של נציגי 'יהדות התורה'.

כזכור, לפני מספר שבועות פורסם ב"בחדרי חרדים" כי ועדת התמיכות בעיריית ירושלים אישרה קריטריונים חדשים לתקצוב שיעורי "יהדות" של זרמים רפורמים וקונסרבטיבים. ההצעה אושרה ברוב של שבעה חברי מועצה בעד וחמישה נגד, זאת לאחר היעדרותם מהישיבה של חיים אפשטיין, יעקב הלפרין ודב קלמנוביץ.

החמישה שהצביעו נגד הקריטריונים הם: פיני עזרא, מיכאל מלכיאלי, ישראל קלרמן, אליעזר ראוכברגר ושלמה רוזנשטיין. הנציגה הדתית חגית משה, נציגת המגזר הדתי לאומי, הצביעה בעד הקריטריונים יחד עם חברי המועצה החילונים.

כזכור, יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, אף בירך את השלושה בשיחה עם "בחדרי חרדים" ואמר: "אני רק מקווה שאפשטיין, הלפרין וקלמנוביץ' לא ייצלבו כעת על ידי התקשורת החרדית (ע"ע מתווה הכותל) ויאלצו לשקר ש'לא ידעו'. אני לא באמת רוצה להבעיר את הנושא ודי לחכימא ברמיזא".

כאמור, כעת, בעקבות לחץ של נציגי "יהדות התורה", הקריטריונים ירדו מסדר היום של המועצה.
רפורמים ירושלים חיים אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד