י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איוונקה טראמפ תופיע בבית כנסת של חב"ד

איוונקה טראמפ, בתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, תופיע בבית כנסת של חסידות חב"ד בפלורידה. רבבית הכנסת, שליח חב"ד הרב שלום דב ליפסקר ל"בחדרי": "זה לא בעיה עבורנו שאישה תדבר בבית כנסת"

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

פחות משבועיים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, כשהבחירות בפלורידה כבר בעיצומן - הבחירות כבר החלו בכמה מדינות כולל בארץ - ושני המתמודדים לנשיאות חורשים את המדינה.

טראמפ, שמחזר אחרי הקול החרדי-יהודי, שלח את בתו איוונקה, שהתגיירה ונשואה ליהודי, תופיע הערב (חמישי, זמן פלורידה) בבית כנסת "השול" - בית כנסת של חסידי חב"ד בראשות השליח הרב שלום דב ליפסקר.

כשצלצלנו לברר פרטים, אמרה לנו המזכירה של בית הכנסת כי אין מדובר באירוע שלהם, אלא מדובר באירוע חיצוני שהם מארחים בבית כנסת.

אלא שלרב ליפסקר, רב בית הכנסת, היתה גירסה שונה. לדבריו, מי שיזם את המפגש עם איוונקה היה הוא בעצמו, זאת כשירות לציבור שהולך להצביע ורוצה לדעת עבור מי.

הרב הוסיף ואמר כי לפני שבועיים הופיע בבית הכנסת הסנאטור ג'ו ליברמן הדמוקרטי, שדיבר על יחסי ארה"ב וישראל ועל איך תראה אמריקה לאחר הבחירות אם הילרי קלינטון תיבחר לנשיאות. "אז עכשיו פנו אלינו גם מהמפלגה הרפובליקנית, ביקשו להופיע אצלנו והציעו לנו כמה דוברים".

לדברי הרב, "אנחנו בחרנו את איוונקה טראמפ. אנחנו בחרנו בה וזה לא בעיה מבחינתנו שאישה תדבר בבית כנסת".

לדברי הרב, במפגש הערב יהיו גם שאלות ותשובות, שאלות שכבר הועברו מראש לרב שיסנן אותן כדי שלא תיווצר מבוכה אפשרית. לדבריו, "איוונקה תדבר בעיקר על נושאים שקשורים לחינוך ולדת".

מוטי זלינגסון, דובר חב"ד העולמית, אמר כי חב"ד מעולם לא לוקחת צד ולא מתערבת בפוליטיקה האמריקנית.

בתוך כך, על פי סקר חדש שפורסם ביממה האחרונה ברשת החדשות "בלומברג" האמריקנית, מוביל טראמפ על קלינטון במדינת פלורידה באחוז עד שני אחוזים. על פי תוצאות הסקר, במידה ובבחירות ישתתף גם המועמד מטעם המפלגה הליברטיאנית, גרי ג'ונסון, צפוי טארמפ להוביל על קלינטון בפער של 45 אחוזים מול 43. במידה וג'ונסון יפרוש, צפוי המועמד הרפובליקני לנצח גם כן, אם כי בפער נמוך יותר - 46% מול 45%.

יש לציין כי פלורידה היא אחת מ"מדינות המפתח" במרוץ לבית הלבן, וניצחון בה חשוב מאוד עבור שני המתמודדים על מנת לנצח בבחירות. מדובר בבשורה מעודדת במיוחד לאנשי טראמפ בצל כל התחזיות הקודרות, במיוחד לאור העובדה שבמרבית הסקרים האחרונים הובילה קלינטון גם בפלורידה.
איוונקה טראמפ דונלד טראמפ המירוץ לבית הלבן חב''ד הרב שלום דב ליפסקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד