י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בג"צ הורה לאגודת ישראל: הסבירו את סעיף התקנון המפלה נשים

שבעים וחמישה ימים - זהו פרק הזמן שהעניק בית המשפט העליון לאגודת ישראל לענות על עתירת ארגוני הנשים מדוע אינה מבטלת את הסעיף המדיר נשים ממוסדות המפלגה • דווקא המדינה, שאמנם מגנה את האפליה, סוברת שאין מקום להתערב

בית המשפט העליון, פלאש90
בית המשפט העליון, פלאש90



בית המשפט העליון הורה אמש (ה') לאגודת ישראל לספק הסבר מניח את הדעת לסעיף התקנון בו נכתב כי נשים אינן יכולות להתמודד במסגרת המפלגה, תוך 75 ימים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', העתירה הוגשה נגד תקנון 'אגודת ישראל', שעל פיו אסור לנשים להיבחר למפלגה. את העתירה הגישה עו"ד תמר בן-פורת נגד 'הסתדרות אגודת ישראל בארץ ישראל' ורשם המפלגות, חמישה ימים לפני הבחירות לכנסת, ובה היא הלינה על כך שאגודת ישראל מכלילה בתקנון הוראה מפורשת האוסרת על נשים באשר הן נשים, להיבחר למפלגה.

בג"צ הוציא אתמול צו על תנאי למפלגה ובו הוא דורש ממנה להשיב בתוך 75 יום מדוע אינה מבטלת את הסעיף המדיר. בנוסף להחלטה הזו איפשר בג"צ לכעשרה ארגוני נשים להצטרף לעתירה - ביניהם הארגונים איתך מעכי, מרכז רקמן באוניברסיטת בר אילן, עמותת קולך, ויצו, נעמת ושדולת הנשים.

יש לציין כי ארגון הנשים החרדי "נבחרות" שעוסק בשילוב נשים חרדיות בפוליטיקה, וניהל במהלך מערכת הבחירות האחרונה את קמפיין "לא בוחרות ולא נבחרות" כנגד היעדרותן של נשים חרדיות מהמפלגות החרדיות אינו שותף לעתירה הזו, על אף שהוא תומך בה ואף הגיש לבית המשפט נייר עמדה בעניין המסביר גם מדוע בחרו שלא להצטרף לעתירה.

השופטת אסתר חיות שישבה בראש ההרכב אמרה במהלך הדיון כי "הדרת נשים היא במהות של ערך השוויון בחברה".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי חוות הדעת שהוגשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ונכתבה על ידי עורך הדין יונתן ברמן מפרקליטות המדינה, גינתה את הסעיף המפלה, אך טענה בתוקף שלא ראוי שהמדינה תתערב בתקנון המפלגה, משום "האופי המיוחד של המרחב המפלגתי המחייב גמישות מרבית בקבלה של רעיונות ותפישות עולם, גם כאלה שאינם הולמים את עקרונות היסוד של השיטה, ואשר מאתגרים את תפישותיו של הציבור הכללי".
הדרת נשים אגודת ישראל אפליית נשים נבחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד