כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפה: מתי נפגש נתניהו עם כתב התאגיד?

לייבל'ה במדור ענק וייחודי לסיכום החגים: פרטים פיקנטיים מהקרב על התאגיד, שני הסגנים הירושלמים שנאבקים על לבו של הראשל"צ, הטיסה ה-33 של ראש העיר הבני ברקי ותיעוד נרחב מהכותל המערבי • על מה התפלל אלי ישי? • איפה נפש גפני? • על איזה פרויקט עובד הסטודנט ליפא שמעלצער? • ואיפה הסתובב הנשיא ריבלין כשהיה ילד? • וגם: ההבדל בין אריה לאריאל דרעי, נציג ש"ס ו'עלה ירוק' והקידוש של שולי רנד • בקיצור, תפנו את רבע השעה הקרובה

חשיפה: מתי נפגש נתניהו עם כתב התאגיד?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אחרי שבועיים של המתנה, כשגם הסבלניים שבין קוראי המדור זפזפו בעצבנות בין דף הבית של 'בחדרי' לתת המדור הרכילותי הנפוץ והחזק במגזר, התיישב לייבל'ה להכין מהדורת סיכום חג מפוארת כדבעי, כולל חשיפות מפנקות, תופינים פיקנטיים ושאר ירקות, אלא שאז קפץ עליו רוגזו של ה'תאגיד'.

נתחיל מהסוף, קטטת התרנגולים בין נתניהו ושליחו ח"כ דוד ביטן לאנשי 'כאן' מתפתחת מיום ליום, לאחר שהראשונים הכריזו מלחמה על גוף התקשורת הרענן, בטענה המרכזית שהוא נשלט בידי אישי שמאל. כתגובת מחץ נגדית החתימו בתאגיד את עיתונאי הימין קלמן ליבסקינד, מיד לאחר מכן חשף איש ערוץ 10 עקיבא נוביק בחשבון הטוויטר שלו כי גם עיתונאי הצמרת הנחשב דווקא מאנשי נתניהו שמעון ריקלין נמצא במגעים עם 'כאן', ונדמה כי השלב הבא הוא חתימות אנשי התאגיד על מודעה שקוראת לנתניהו שלא לפנות את עמונה.

ומה נוגע כל זה למגזרנו החביב? ובכן, נתחיל בעובדות הפעוטות שכבר נחשפו ב'בחדרי': 1. לפחות עשרה אנשי תקשורת חרדים חתמו בתאגיד. 2. התאגיד יוזם הקמת תחנת רדיו חרדית נוספת, שלא מן הנמנע שיתכן ואולי תהיה מזוהה משום מה עם אנשיו של שר הפנים אריה דרעי. 3. בני רבינוביץ'.

ומה שייך תחקירן יתד, כוכב ערוץ 20 ולמען הגילוי הנאות אביו של יקיר המערכת העורך הדינאמי אהרן, שניהל באחרונה וממשיך גם היום בראיונות לכלי התקשורת וגם במתקפת ציוצים רצחנית בטוויטר נגד התאגיד, לסיפור הנ"ל? מתברר כי גורמים שונים בתאגיד וסמוך לו הפיצו ביממה האחרונה שמועות שונות על צירופו האפשרי של רבינוביץ לתאגיד, בתור החרדי הראשון שיזכה למעמד בכיר. השמועה התבססה אף יותר לאחר שרבינוביץ נצפה השבוע במשרדי התאגיד.

לייבל'ה כבר נלהב וקיווה שבתאגיד ימהרו להחתים את הכישרון התחקירי ויחזקו את האליבי לטענותיהם על ייצוג כלל מגזרי מול ראש הממשלה החפץ בהשמדתם (מטאפורית בלבד), ועל הדרך אולי ישנו את עמדתה של יהדות התורה, שנכון לרגע זה מצטיירת כגיבוי יציב לנתניהו. אלא שכאן נכונה לו אכזבה מרה, מקורביו של רבינוביץ, כמו גם הנהלת התאגיד, מכחישים נמרצות קיומם של מגעים מסוג זה.

ומה בדיוק הייתה מטרת הפגישה? מתברר שמנכ"ל התאגיד שעקב בדאגה אחר הציוצים של בני, פנה אליו וביקש לקבוע עמו פגישה כדי לשמוע בצורה מסודרת את טענותיו על גוף התקשורת החדש. ללייבל'ה לא נותר אלא להצר ולקוות שאכן יימצא חרדי בעל שיעור קומה שישתלב בדרג הבכיר של 'כאן', ורצוי שיקרה הדבר כאן ועכשיו.

בנוסף, גאה לייבל'ה לאשר את המודיעין הסמוי של נוביק ולספר כי גם ריקלין נצפה בשבוע האחרון צועד מעדנות כבקי ורגיל במסדרונות התאגיד, וקיים סיכוי של ממש שעד שעת פרסום שורות אלה, כבר תפורסם ידיעה על החתמתו של המיני טאלנט הימני.

ובינתיים, נרשמה קירבה פיזית חריגה בין הכתב הכלכלי של התאגיד ובוגר 'בחדרי' עקיבא ווייס לבין ראש הממשלה ומשפחתו, ומעשה שהיה כך היה, פחות או יותר: בליל יום כיפור נצפה ווייס מתפלל בבית הכנסת חובבי ציון בירושלים – שם קבעו את תפילתם גם נתניהו, רעייתו ובניו יאיר ואבנר.

לדברי אחד המתפללים שטרח לעדכן את לייבל'ה עוד לפני השוקו של מוצאי צום, אבנר (ההוא מהתנ"ך, לאלה שלא מזהים) הופיע בבית הכנסת ותפס את מקומו עוד טרם תחילת התפילה, ואף הספיק לשוחח עם רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן שנשא דברים בין כל נדרי למעריב. בשלב השני הופיעו ראש הממשלה ורעייתו שדילגו על החלק של 'העבריינים' וצצו במהלך 'כל נדרי'. אחרון חביב הגיע יאיר, אי שם לאחר סיום שמונה עשרה של מעריב.

ואם תהיתם מי הדריך את ראש הממשלה בנבכי המחזור, מובן מאליו שהבן אבנר נטל על עצמו את המשימה, ולאחר שאביו הוריד את החליפה והתעטף בטלית כיאות, הסביר לו הבן יקיר בכל שלב מה אומרים ומתי. לייבל'ה מאחל רק נחת.

הפינה הירושלמית
ומכאן לכיכר ספרא המיתולוגית, ונפתח בסגן ראש העיר דייטש, שכבר בערב החג נצפה על ידי לייבל'ה בהכנות קדחתניות, כשהוא עורך קניות לחג כאחד האדם, ומתארגן על קישוטי סוכה שימושיים.



בחג עצמו תועד דייטש כשהוא מסתודד עם הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף. שנאמר, תמיד תתפוס קשר טוב עם אלה שכבר עשו את זה וניצחו מערכת בחירות מתוחה, מה גם שעל הדרך כדאי להשיג את תמיכתה של ש"ס ולהדק את הקשר עם רבניה.



ומכאן נעבור למשה ליאון: חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים רשם טריפל מרשים בחג הזה, כשהצליח להשתחל לברכה אינטימית ביום שלישי במהלך חול המועד אצל מרן הרב קנייבסקי בסוכתו בבני ברק.



גם ליאון מבין את חשיבות הקשר עם המגזר הספרדי, וביום רביעי ערך ביקור בביתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בארבע עיניים. אממה, ליאון מרקד על כל החתונות ואולי מאמין יתר על המידה לכותרות 'השלום הספרדי', ומשכך, יממה לאחר מכן כבר ישב לימינו של רבה הספרדי של ירושלים הגרש"מ עמאר, באירוע הקבלת פני רבו שערך בסמוך לביתו.



ומה עשו בינתיים שאר חברי מועצת העיר? לייבל'ה תיעד את החברותא המיתולוגית שלמה רוזנשטיין וישראל קלרמן ב'סיום' ומסיבת חג בכולל הלכתא כשמואל בראשות ר' יעקב רוזנשטיין, עם הבעל מנגן ישראל אדלר. לייבל'ה מקווה שהחוגגים לא חטפו דו"חות חניה, ובעצם, לא אכפת לו, תמיד יש מי שיבטל.

הפינה הבני ברקית
בבני ברק אמנם אין שום קרב באופק, למעט מאבק פנימי צפוי בין בתי גדולי ישראל ואכמ"ל וד"ל, אך זה לא מעסיק במאומה את ראש העיר חנוך זייברט, שלא פספס אף הקפה שניה בגלילות בני ברק ומחוצה לה, והמריא ברביעי בלילה לאוקראינה כדי להשתטח על קברו של רבי לוי יצחק ולשהות במקביל עם הבחורים היתומים של גור הממריאים למקום כמידי שנה בשנה. לתשומת ליבם של מנהלי מחלקת ה-V.I.P של 'אל על' – מדובר בנסיעה ה–33 של הראיס הבני ברקי לחו"ל מאז נבחר לתפקידו, והוא נצפה על ידי לייבל'ה בשדה התעופה יחד עם הגר"מ ארנסטר ראש ישיבת ויז'ניץ ונחמן בנשעיה יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית.



עם זאת, ראש העיר טרח ועלה גם לבית מנהיגה האמיתי והרוחני של בני ברק, מרן הגראי"ל שטיינמן. כך, נצפו להם באחד הימים חברי הנהלת עיריית בני ברק מתברכים וזוכים לשבחים. בין הבאים: ראש העיר חנוך זייברט, סגניו מנחם שפירא ואברהם רובינשטיין, חברי המועצה מיכאל קקון, ישראל משה פרידמן, נתן צבי כהן ואברהם גרין מויז'ניץ, הרל"ש הדגלאי ונאמן הבית אליהו ארנד וישראל לייזר - מנכ"ל הbbc ומקורבו של זייברט.

הנוכחים הגיעו והצליחו לתפוס ולאחל מזל טוב לעורך הראשי של יתד נאמן, ישראל פרידמן, על שמחת הברית לנכדו שנערכה בחזון איש 5 דקות אחדות קודם לכן, כשבסנדקאות כובד מרן ראש הישיבה.



ואם תהיתם, גם הנציגים הליטאים החזירו טובה ופקדו את החצרות החסידיות בעיר. כך למשל סגן ראש העיר ומנהל המחלקה המוניציפאלית של 'דגל', מנחם שפירא, שקפץ לשמחת בית השואבה בקריית נדבורנה בראשות האדמו"ר, ופונק על ידי מנכ"ל מוסדות החסידות הנגיד מאיר לוין שרכש עבורו שיר המעלות. מלבדו נצפו באירוע גם סגן שר החינוך מאיר פרוש וראש העיר זייברט. לייבל'ה חיפש את הצמוד של שפירא, אליהו ארנד, וקיבל במקום זאת תיעוד לילי כשהוא מתרפק בתפילה מול שריד בית מקדשנו.



ואם בכותל עסקינן – זה הזמן לעבור לפינה הבאה, המוקדשת לבבת עיניו של הגר"ש רבינוביץ'.

פינת הכותל המערבי
זה עידן ועידנים נהגו עמך בית ישראל לפקוד את שריד בית מקדשנו בחודש תשרי, בתחילת החודש מטעמים של בקשת סליחה ומחילה ובסופו כדי לציין את מצוות עליה לרגל בימי סוכות. אם כך ואם כך, בעל עין חדה כלייבל'ה אינו מתקשה למצוא בין ההמונים את שלוחי דרבנן.

ונפתח בראשון, שזוכה בכבוד לרגל יום הולדתו ה-70 שחל השבוע, הלא הוא הויז'ניצאי מנחם לייזר מוזס, שמאיים נחרצות לפתור את מצוקת הדיור החרדית באמצעות מכתבים נוקבים ואיומים מפורשים, ותועד מאושר למדי עם סיום תפילת שחרית.



בהמשך פגש לייבל'ה את הבעלזאי, כלומר חה"כ ישראל אייכלר, שהשנה התרגש מאוד משמחת בית השואבה בחסידות. אמנם אייכלר הדליק אבוקה כמו בבית המקדש, אבל לייבל'ה מעיד שהוא נשא תפילה מעומק הלב במקום שמעולם לא זזה ממנו שכינה.



וביציאה מהכותל לכד לייבל'ה את איזי סורוצקין, מי שמנצח על מלאכת החינוך העצמאי ולב לאחים ביד רמה, ופגש בהתרגשות עוד בוגר שחזר בתשובה. לא פלא שסורוצקין היה זחוח כל כך, אחרי שלפי סקר 'משפחה' לחג מקומו בכנסת הבאה כמעט מובטח.



ועוד אושיה לשעבר ואולי גם בעתיד שניסה את מזלו בנענוע לולב בכותל, הוא יו"ר 'יחד' אלי ישי שבא להתפלל ככל הנראה שלא תצא תקלה מתחת יד הבוחרים בפריימריז, ולא יבחרו שמות אלמוניים בטעות וגם לא קיצוניים מדי, ותצא רשימה ריאלית שהפעם תוכל לעבור את אחוז החסימה. אמן.



והרחק משם, כשהוא מבלה בחיק משפחתו, תועד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מתפנק בבית חלקיה. לכל אלו שתהו לאן נעלם יוצר הכותרות המגזרי מספר 1 בשבוע של סוכות.



ומי שעוזר לרב הכותל להשתלט על האתגר, הלא הוא יוסי בלוך המסור, זכה לברכה אישית ומלבבת ברחובה של עיר מרבה של באר שבע כרגע ואולי בעתיד בחיפה הגאון רבי יהודה דרעי. לייבל'ה הנציח.

פינת התקשורת
לאחר שנים ארוכות ומוצלחות בשיווק של 'המודיע', בישר הלל פרידמן לעם ישראל כי הוא נהיה שותף ומנהל פרויקטים אצל איסר בריסק ב'בולטון פוטנציאל'. לייבל'ה, שתמיד זיהה את הפוטנציאל, מאחל בהצלחה ותוהה האם פרידמן מנסה לשכנע גם את כתב הכלכלה והנדל"ן המוכשר של היומון החסידי, יעקב רייניץ, לערוק לשדה האסטרטגיה והפרסום.



ובעיתון עצמו נערכים לועידה היוקרתית באווניו, כאשר גולת הכותרת היא נעילת הוועידה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיך לא, כמובן גם המועמד המוביל להחלפתו גדעון סער. לשם כך, הוציא העיתון פוסטר של כוכבי הועידה, בבחינת 'והיו עיניך רואות'. למרבה הצער, כשלייבל'ה כבר נערך לתליית הפוסטר בסוכתו, הוא גילה לאכזבתו שלא מדובר בתמונות עדכניות.



ובמערכת 'משפחה' צער גדול על לכתו של המפיק האגדי שוקי מילצקי, המתקרא בפי כל חתנא דבי נשיאה דמו"ל העיתון אלי פלאי. מילצקי זכה לשבחים רבים על תפקודו - וכעת פנה למקצוע חדש בתחום הבנייה. לייבל'ה משגר ברכת הצלחה.



ואילו משרד הפרסום 'אפיקים' מצאו זמן לפתוח את שגרת אחרי החגים עם מסיבת יומולדת ראויה למנהל היח"צ נחמיה רוזנפלד, שסוגר 32 חורפים. לייבל'ה מנצל במה נכבדה זו לשגר טנא מלא ברכות לנחמיה החייכן, שעושה עבודתו נאמנה ובלי רעש וצלצולים.



עם סגירת הגיליון, התבשר לייבל'ה כי משרדי בקהילה יועברו מבני ברק לאשדוד. כבר אתמול הוחל בהעברה, והחל מהשבוע הבא יפעלו המשרדים כסדרן מהעיר הדרומית. לייבל'ה תוהה האם יש קשר בין המעבר לנטישה הפתאומית של רכז המערכת ותושב בני ברק ברוך מונטג?

מן הגורן ומן היקב
במסגרת לימודיו באוניברסיטת קולומביה, נדרש הסטודנט המזמר ליפא שמעלצר לעבור קורס מעשי בצילום. לטובת מטרה זו, ניצל ליפא את שהותו בימי החג בישראל וקפץ לשוק מחנה יהודה לקצור יבול.
צילום: חיים פביאן



ואותו ליפא הופיע במסגרת אירוע חג ששודר ב'קול ברמה', והסביר לקהל בחביבות כשהוא מציג את מנכ"ל הרדיו כי "יש אריה דרעי ויש אריאל דרעי"...



ובמהלך ביקורו של הנשיא ראובן ריבלין בסוכת הרב הראשי לישראל דוד לאו, פגש הנשיא את איש היח"צ חיים חרל"פ. וכמו שלייבל'ה יודע ועל פי חוק ירושלמים שלובים, נמצא הקשר המסקרן – כאשר היה ילד, נהג ריבלין לבקר בתדירות גבוהה בביתו של הרב יעקב משה חרל"פ, רבה של שערי חסד וסבו הגדול של חיים.



ובדרך לאירוע קצת פחות חגיגי - הלוויית מנהל הסמינר אביו של הרב אברהם גרינבוים שנפטר בבוקר חמישי, נכנס סמנכ"ל קמח עו"ד אברהם יוסטמן לתפילת מנחה באיצקוביץ - שם הופתע לפגוש את הנגיד אהרן וולפסון, מגדולי תומכי הקרן.



אי אפשר לסכם חג בלי האירוע התורני של תנועת ש"ס בבריכת הסולטן. לידי לייבל'ה הגיע תיעוד של רובי שמש, יועץ שר הפנים לענייני אוכלוסין והגירה, משמש בתפקיד החשוב במיוחד באירוע שכזה - ונוהג על הקלנועית הקטנה ששימשה להסעת דיינים ורבנים מהכניסה אל הבמה.



ואפרופו ש"ס: ביום שלישי השבוע השתתף יו"ר ש"ס המקומית בחדרה וסגן ראש העיר בועז ביטון בהקרנת סרט ונשא דברי פתיחה, כשהוא מציין "שמחתי לראות שמאות נשים הגיעו כדי לצפות בסרט 'עלה ירוק'". לביטון לקח דקה להבין את הרחש המוזר שעלה מהקהל. "עלה קטן זה שם הסרט" - לחש לו מאן דהו והוא תיקן את המבוכה.

ואילו נציגי ארגון איחוד הצלה שאבטחו בהצלחה את אירוע ההקפות המסורתי בכפר חב"ד, זכו בהקפה מיוחדת עבורם. לייבל'ה תיעד את מנכ"ל הארגון ורל"שו שבי רפפורט, כשברקע נראה ראש סניף כפר חב"ד חיים פרידמן.



ובמניין הקבוע במירון בהושענא רבא בניצוחו של מוישי רבר, הרל"ש של ממלא מקום ראש עיריית אלעד, נצפה הראיס של ביתר מאיר רובינשטיין, שאחרי שפונק בעליה הודיע קבל עם ועולם כי את המניין הזה הוא לא עוזב.



ועוד בענייני כיבודים: יו"ר הוועד העולמי הרב דוד מרגלי קנה 'חתן בראשית' בבית המדרש מאקאווא בבני ברק וכיבד בו את המלמד הותיק מת"ת תשב"ר - הרה"ח רבי עקיבא יוסף דייטש, מחשובי הקהילה ואביו של איש החסד חונה דייטש ואחיו יהודה הרל"ש של ראש עיריית ביתר. ללייבל'ה נודע כי בשבת הקרובה ייערך הקידושא רבא כמיטב המסורת עם ההערינג המפורסם בנוסח בית מאקאווא.

ואפרופו קידושים: הזמר המככב לאחרונה שולי רנד, הפתיע את מתפללי בית הכנסת חב״ד בשכונת רמות א׳ בירושלים לאחר שרכש עליה והבטיח לארגן בשבת הקרובה צ׳ולנט לכל המתפללים. לייבל'ה נערך כדבעי.

בנוסף, יערוך השבת הרב יעקב רוזנשטיין, מנהל רשת תלמודי התורה 'דרכי יושר' קידוש ענק לרגל הולדת בתו בישיבת 'כנסת יצחק' בקרית ספר. קידוש נוסף יערוך בשבת הבאה פרשת נח איש התקשורת שלמה קוק, בבית הכנסת קהל חסידים בכפר גנים בפתח תקווה, לאחר שקנה 'חתן בראשית' בשמחת תורה.

ולאחר שחרש את כל הארץ ולא פספס אף רב או אדמו"ר מנענע בלולב ופיטם מהודר, המריא ישר בצאת החג לרר ג'וניור ושני אחיו הקטנים לנופש באירופה, כשהוא משאיר את אביו גדול הצלמים בארץ. אל דאגה, כבר בחמישי בערב פגש לייבל'ה את האב סועד מעדנות ב'מסעדה היהודית' בבני ברק.



ומם קטן לסיום: המאייר יוסי חיים חיפש שעה ארוכה אתרוג ושקע בעניין 'מראה ירוק', עד שהתחלף לו ירוק בירוק ומאי שם צץ שר הבריאות והקנאביס יענקל'ה ליצמן.

פינת המזל טוב
בתחילת חודש חשוון יכניס דוד שפירא - איש אמונו של סבו הגראי"ל שטיינמן - את בנו הגדול בנועם עול תורה ומצוות. שמחת הבר מצווה תתקיים באולמי שערי ציון בבני ברק, וגם אם אין כניסה באולם לרכבים עד ה'מזרח' - ברור כבר עכשיו שבדגל התורה מסמנים את האירוע כמפגן כוח עתידי.

ברכת מזל טוב לכתב והמגיש ב'ערוץ 2' עופר חדד לרגל אירוסיו עם הודי צ'ייט, אחייניתו של ראש ישיבת מערבא והמלחין הנודע הרב ברוך צ'ייט. לייבל'ה מאחל מזל טוב ושולח ברכות למעורבים בעניין – למן עורך משפחה שמעון יאיר ברייטקופף ועד מנכ"ל המקומות הקדושים יוסי שוינגר, שכעת מתמודדים עם האתגר המורכב יותר של שידוך לכתב NRG מענדי גרוזמן.

ברכת מזל טוב למגה סטאר של שידורי הרדיו במגזר, מנחם טוקר - לרגל הולדת בנו. מדובר בילד שישי בלי עין הרע, שמשלים סט של 3 בנים ו-3 בנות. ללייבל'ה נודע כי באותו יום היה אמור טוקר להנחות את האירוע של הזמר יעקב שוואקי בתל אביב, אלא שעקב המאורע המשמח הזעיק את אריאל ברמן להנחות במקומו. באופן מפתיע מתברר כי טוקר 'מועד' לדבר, וגם לפני שבע שנים, בחול המועד סוכות, היה אמור להנחות הופעה של שוואקי בלטרון, וגם אז נולד לו בנו הראשון והוא נאלץ להזעיק מחליף.
- טוקר, ילדים עולים כסף?
- "הפסדתי כסף אבל הרווחתי הרבה..."



ברכת מזל טוב לאיש התקשורת והמוזיקה עויזר דרוק להולדת הבת.

ברכת מזל טוב לנציג השלישי של דגל התורה בעיריית בית שמש ישראל סילברסטין לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש ש"ס יהודה אבידן לרגל שמחת הולדת נכדו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית מלאכי חיים שטיינר לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

חגיגה של ממש נרשמה באולמי אחוזת וגשל בבני ברק השבוע, כאשר קיוי הס ממשרד הפרסום 'שחור ולבן' בירמ"ץ את בנו בשעה טובה. לייבל'ה מאחל מזל טוב מכל הלב.



ועוד שמחה גדולה בבני ברק: שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני של העיירה וההוא מהקבוצה של גדסי שמוקפץ לכל אירוע בבני ברק - חבק בן בשעה טובה ומוצלחת.
לייבלה רכילות תאגיד נתניהו רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד