א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מקלב ל'בחדרי חרדים': "לא נתנגד לסגירת התאגיד. זה נבילה וזה טריפה"

חבר הכנסת מ'דגל התורה' מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מדוע בניגוד לש"ס שיצאה להגנת התאגיד, יהדות התורה עומדת מנגד ותומכת ברצונו של נתניהו לסגור אותו - היחידה מבין שותפותיו לקואליציה • וגם: האם זה קשור למצוקת הדיור?

מקלב, צילום: פלאש90
מקלב, צילום: פלאש90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לראשי מפלגות הקואליציה כי הוא מתכוון לעלות לדיון את ביטול תאגיד השידור הציבורי – בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, ב'יהדות התורה' מבהירים כי הם יתמכו בהצעתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לפירוק התאגיד.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר ח"כ אורי מקלב כי "אין לנו שום עניין להתערב בנושא התאגיד, מבחינתו איבדנו ממזמן אמון ברשות השידור ובכל כלי התקשורת הכלליים, ולכן מבחינתו ההבדל בין התאגיד לרשות השידור הוא כמו הבדל בין נבלה לטריפה".

מקלב גם מבהיר כי "המפלגות החרדיות לא יתנו את פירוק התאגיד בפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי שעלה לסדר היום החרדי, אין קשר ביניהם, אנחנו לא רוצים להתערב בנושא התאגיד". לדבריו, "הדרישה שלנו בעניין פתרון מצוקת הדיור היא לא 'שחור לבן' ובשונה משאר הדרישות התקציביות שלנו שהם מוגדרות מראש, בנושא הדיור גם נתניהו מבין ורוצה להביא לפתרון במצוקת הדיור, אבל כפי שאנחנו רואים הבעיה היא לא רק במגזר החרדי, אלא בכלל בכל המגזרים". מקלב מוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "במושב החורף לא נרפה מנושא הדיור ונלך איתו עד הסוף".

- האם אין 'ליהדות התורה' אינטרסים לתמוך ב'תאגיד' בעקבות הבקשה שלו להקים תחנת רדיו חרדית?

"לא, גם כיום אין שום תחנת רדיו חרדית שמזוהה איתנו, אנחנו לא נמצאים בחשבונות האלו", השיב ח"כ מקלב.

ולא רק מקלב, גם שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר השבוע כי בכל מה שקשור לנושאי משרד התקשורת, 'יהדות התורה' התחייבה בהסכם הקואליציוני לתמוך בראש הממשלה.

מנגד, שר הפנים אריה דרעי הבהיר כי הוא נגד ביטול התאגיד, אמנם הוא הוא הוסיף כי הוא יתנגד להצעת החוק מכיוון שהיא הצעת חוק פרטית של ביטן ואין הוא מחויב לה, אבל ברגע שהיא תהפוך להיות דרישה של נתניהו, הרי שהוא יהיה מחויב לתמוך בה.

גם שר האוצר משה כחלון, שבר הבוקר שתיקה, לאחר שאתמול הוא שיגר לתקשורת את ח"כ רועי פולקמן, כחלון מבהיר כי 'כולנו' תתנגד לסגירת תאגיד השידור הציבורי, לדבריו ב'ידיעות אחרונות', "אין דיל שבו יעבור מס דירה ובתמורה אתמוך בתאגיד"

פולקמן אמר אתמול כי "ראש הממשלה עושה נכון שהוא מכנס את ראשי המפלגות ביום ראשון. להערכתי, יש התנגדות של רוב סיעות הקואליציה להצעתו של ח״כ ביטן לסגור את התאגיד. יש גם יותר ויותר חברות וחברים כנסת מהליכוד שמבינים, כל אחד מסיבותיו הוא, שההצעה של יו"ר הקואליציה מזיקה. אין שום הצדקה כלכלית, מהותית ופוליטית לסגירת התאגיד ולכן טוב שראש הממשלה ישמע זאת בצורה מסודרת".
מקלב התאגיד יהדות התורה ונתניהו מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד