י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

גבעתי לחרדים: שני ה'מחבלים' נשרו מהמסלול

43 חיילים חרדים שהתגייסו לפלוגת 'תומר' הושבעו אתמול עם מחזור הגיוס האחרון - אך צעקו "אני מצהיר" • במפתיע, שני צעירים מ'הפלג' שהתגייסו - נשרו

גבעתי לחרדים: שני ה'מחבלים' נשרו מהמסלול

43 חיילים חרדים שהתגייסו לפלוגת תומר בחטיבת 'גבעתי' הושבעו אמש (ה') בכותל המערבי.

ההשבעה נערכה למאות חיילי גבעתי ממחזור אוגוסט 2016, מהפלוגות שקד, צבר, גדס"ר ורותם. בלטו באירוע החרדים שיצטרפו בהמשך לגדוד רותם, שלא נשבעו אלא צעקו "אני מצהיר".



מדובר בקבוצה של 49 חרדים שהתגייסו בחודש אב לפלוגת תומר בחטיבת 'גבעתי', ובהם שניים ממשפחות המשוייכות לפלג הירושלמי. אולם היות ולא מדובר בטירונות קלה, הקבוצה הלכה והצטמצמה עד שאתמול בהשבעה נותרו 43 חיילים חרדים בלבד.

יצויין, כי שני החיילים ממשפחות הפלג הירושלמי כבר נשרו מהמסלול, אחד מהם קיבל פטור על ידי מפקדיו, והשני עבר לתפקיד רל"ש מפקד המחזור.

אחד החיילים, תושב פסגת זאב ובוגר ישיבת 'זרע יצחק' שהתגייס, הופתע על ידי אחיו תלמיד הישיבה שהכין עבורו אבטיח עם גילוף מיוחד של סמל החטיבה. יצויין, כי מפקדיו של החייל מרוצים מאוד מתפקודו וחבריו מספרים ל'בחדרי' כי מייעדים לו גדולות ומעריכים כי יצא לקצונה במהירות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במסגרת הגיוס למחזור, אחת מכיתות הפלוגה (12 חיילים בכל אחת), אשר מפקדה - אף הוא מבית חרדי - לא תיפקד כראוי והחיילים התלוננו על יחס לא הוגן. בעקבות כך הועבר המפקד מתפקידו. ללא שום קשר לכך, נשרו ארבעה מהמגוייסים בכיתה ונותרו בה שמונה חיילים. מרבית הנושרים, הועברו למסלולי שח"ר השונים והשאר פרשו מצה"ל.











גיוס חרדים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד