י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בגלל ביקור נשיא איטליה - משרד החוץ פרסם הודעה בשבת

המשרד פרסם הודעת גינוי לדבריו של סגן השר איוב קרא מהליכוד, שטען כי רעידת האדמה באיטליה הייתה בעקבות החלטת אונסק"ו על הקשר בין הר הבית ליהודים • במשרד החוץ הסבירו ל'בחדרי חרדים' כי הדחיפות נובעת מביקור נשיא איטליה

רעידת האדמה באיטליה. צילום: רויטרס
רעידת האדמה באיטליה. צילום: רויטרס

באופן חריג, משרד החוץ פרסם הודעה בעיצומה של השבת, בעקבות דברים שאמר סגן השר איוב קרא מ'הליכוד', ובכדי למנוע תקרית דיפלומטית עם איטליה. עם זאת, ספק אם הצורך מצדיק את חילול השבת.

בהודעה הרשמית התייחס משרד החוץ לדברים שפרסם קרא בשבוע שעבר, לדבריו, רעידת האדמה באיטליה נגרמה בעקבות החלטת אונסק"ו על הקשר בין היהודים להר הבית וירושלים, "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא. הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל", נכתב בהודעת המשרד.

"משנאמרו, סגן השר מתנצל על הדברים ואנו מצטרפים להתנצלות זו. הדברים אינם משקפים את עוצמת היחסים בין ישראל לבין איטליה, העמים והממשלות כאחד. ראש הממשלה יערוך שיחת בירור עם סגן השר בהקדם", נכתב בהמשך.

בדברים הפוגעניים של קרא נאמר כי "בעקבות רעידת האדמה באיטליה, וכמי שרואה חובה להרגיע את משפחות חבריי למשלחת, אני שמח לבשר ולהודיע שזה היה לא נעים לעבור את החוויה מורטת העצבים של רעידת אדמה בשעה שאנו בוותיקן".

"אבל סמכנו על הכס הקדוש ששומר עלינו, ואני בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב. הוא אף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל, חרף הסיטואציה הלא נעימה כולם כאן בסדר, מרגישים בטוחים, ואל דאגה – יצאנו המומים מהמקרה אבל גם למדנו כיצד מתנהגים במצבים כאלה, שלא עברנו מימינו", אמר קרא בשבוע שעבר לאחר ביקורו בוותיקן.

האיטלקים זעמו ומסרו מסרים חריפים על פיהם דברי השר קרא צפויים להעיב על ביקורו הערב של נשיא איטליה סרג'ו מטרלה. בעקבות כך משרד החוץ פרסם הודעת גינוי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפרסום ההודעה של משרד החוץ – קדם סבב התייעצויות בדרג הבכיר ביותר במשרד החוץ, שדן האם לחרוג ולהוציא הודעת גינוי בעיצומה של השבת. לבסוף הוחלט שהיות ונשיא איטליה אמור לנחות הערב בישראל – אין מנוס מפרסום הודעת גינוי בשבת. במשרד החוץ אישרו את הדברים ל"בחדרי חרדים".

מדובר משרד החוץ נמסר: הוצאנו הודעה בשבת בנסיבות חריגות, לאחר הפעלת שיקול דעת, כדי למנוע משבר דיפלומטי חריף מול איטליה, אשר נשיאה מגיע ברגעים אלה לביקור בארץ. לרוב כמובן שאיננו עושים זאת.
משרד החוץ שבת הודעה איוב קרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד