כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טראמפ חוגג: ה-FBI יחקור את קלינטון שוב

ראש ה-FBI הודיע כי הארגון פתח מחדש את חקירת פרשת המיילים של קלינטון, בעקבות גילוי תכתובות נוספות

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

11 יום לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, והשאננות ותחושת הנצחון של המחנה הדמוקרטי מתערערים: ביום שישי הודיע ראש ה-FBI ג'יימז קומי, כי הוחלט לפתוח מחדש את חקירת פרשיית התכתובות (האימייל) של הילרי קלינטון.

ראש ה-FBI דיווח לקונגרס כי נפתחה בדיקה "בעקבות גילוי של כמות נוספת של אימיילים, הקשורים בשימוש שעשתה קלינטון בשרת דואר פרטי". הוא ציין כי לא ברור מה חשיבותם של האימיילים החדשים שהתגלו, ורק לאחר בדיקה תכריע הבולשת אם יש בהם מידע מסווג. עם זאת, בשלב הזה אין מדובר בפתיחת חקירה פלילית נגד קלינטון.

ראש ה-FBI הוסיף כי אינו יכול להעריך כמה זמן ייקח לסיים את הבדיקה. כזכור, לפני ארבעה חודשים, בתום חקירה ארוכה, קבע ה-FBI כי הדרך שבה טיפלה קלינטון במידע מסווג באמצעות הדואר האלקטרוני הייתה רשלנית מאוד, אך המליץ שלא לפתוח נגדה בחקירה פלילית.

המועמד היריב דונאלד טראמפ התייחס לנושא בעצרת הבחירות שלו בניו המפשייר, לקול תשואות הקהל: "שמעתי על זה רק לפני עשר דקות. ההתנהלות שלה מסכנת את ביטחונה של ארצות הברית, ועכשיו חוקרים את זה מחדש. השחיתות שלה היא בקנה מידה שלא ראינו עד כה, ואסור לנו לתת לה לקחת את מזימתה העבריינית לבית הלבן. אני מכבד מאוד את האומץ של ה-FBI, שמתקן את הטעות הנוראה שעשה כשסגר את התיק. אולי סוף סוף ייעשה צדק".

במקביל, בביקור שערכה באיווה, סירבה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות להשיב לשאלות בעניין חידוש הבדיקה בעניינה. עיתונאים שהמתינו לה כשירדה מהמטוס צעקו לעברה שאלות בעניין אך היא נופפה בידה ולא הגיבה.

מנהל הקמפיין של הילרי קלינטון קרא ל-FBI לפרסם מיד עוד מידע על הגילויים שהביאו להחלטה לפתוח בבדיקה נוספת בפרשת האימיילים. "החלטה כזאת, אחד עשר ימים לפני הבחירות לנשיאות, היא דבר בלתי רגיל", אמר ג'ון פודסטה. לדבריו, הבדיקה החדשה לא תביא למסקנה שונה מזו שהגיע אליה ה-FBI לפני ארבעה חודשים.

העיתון 'ניו יורק טיימס' מדווח כי הודעות הדואר האלקטרוני שגרמו לפתיחת בדיקה חדשה בעניינה של הילרי קלינטון נתפסו במסגרת חקירה אחרת: פרשת ההתכתבויות של חבר הקונגרס לשעבר, אנתוני ווינר. מקורות ב-FBI אמרו לעיתון כי האימיילים התגלו לאחר שהבולשת החרימה מכשירים אלקטרוניים השייכים לווינר ולאשתו, המשמשת עוזרת בכירה לקלינטון, ולדברי אחד המקורות מדובר באלפי אימיילים.

ההחלטה לפתוח בחקירה נגד קלינטון כבר נותנת את אותותיה: סקר חדש של רשת ABC מציב את קלינטון בעמדת יתרון של ארבע נקודות בלבד על פני טראמפ. לפי הסקר, קלינטון זוכה ל-48% תמיכה בעוד שטראמפ זוכה ל-44% תמיכה. מאחוריהם מזדנבים המועמד הליברטריאני גרי ג'ונסון עם 4% תמיכה ומועמדת המפלגה הירוקה ג'יל סטיין, שזוכה ל-2% מהקולות. על פי הסקר, הפער בין שני המועמדים המובילים הולך ומצטמצם – כאשר רק בשבוע שעבר הובילה באותו סקר קלינטון ב-12 נקודות. עם זאת, נראה שמרבית הנשאלים מאמינים כי קלינטון היא זו שתושבע לנשיאות בינואר הקרוב: 59% מהנשאלים השיבו כי הם משוכנעים כי קלינטון תזכה במרוץ, לעומת 30% שהשיבו כי הם בטוחים בנצחונו של טראמפ. בתוך המחנות עצמם האמון גדול יותר: 94% מהנשאלים שהזדהו כתומכים של קלינטון השיבו כי הם בטוחים שהיא תזכה במרוץ לנשיאות, לעומת 54% מתומכיו של טראמפ שמשוכנעים שהמועמד הרפובליקני יהפוך לנשיא ארצות הברית. בנוסף, 52% בלבד מתומכי טראמפ השיבו כי הם בטוחים שהבחירות לא יזויפו, לעומת 94% מתומכיה של קלינטון.

בסוף השבוע דווח כי טראמפ השקיע מכספו 10 מיליון דולרים נוספים בקמפיין, שיוקדשו למימון פרסומות בתקווה להטות את קהל המצביעים לטובתו.
קלינטון חקירה מיילים בחירות דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד