א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סגירת התאגיד: 90% נגד התערבות פוליטית

מחר יביא ראש הממשלה את הצעת החוק של ח"כ דוד ביטן לישיבת הממשלה, שם מפויים להתנגד כחלון, דרעי ובנט

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מחר (ראשון) בישיבת הממשלה, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות על שולחן הדיונים את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן - לסגור את תאגיד השידור הציבורי, לטענתו, על ידי סגירת התאגיד - ייחסך כסף רב לקופת המדינה.

במקביל, ממקר שנערך עבור "פגוש את העתונות" בחדשות 2 עולה כי 55.9% מהציבור סבור שיש לאפשר לפתוח את תאגיד השידור הציבורי החדש לעומת 21.7% שסבורים כי יש להמשיך עם רשות השידור הקיימת, 22.4% השיבו כי אינם יודעים, בנוסף, ל-90.3% מהציבור חשוב שתהיה תקשורת חופשית בישראל ללא השפעה פוליטית.

במענה לשאלה "האם היוזמה לביטול תאגיד השידור נובעת משיקולים פוליטיים או משיקולי חיסכון כספי למדינה?" השיבו 61.2% מהנשאלים - שיקולים פוליטיים, רק 16.5% סבורים כי מדובר בשיקולי חיסכון למדינה, 22.3% השיבו כי אינם יודעים.

42.4% מהציבור לא מאמינים להתחייבות התאגיד לייצג את כלל הזרמים בציבור ולשמור על איזון בשידוריו, 40.2% מאמינים להתחייבות זאת; 17.3% לא יודעים.

כזכור, יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון הודיע אף הוא כי הוא מתנגד לביטול הקמת התאגיד, גם שר הפנים אריה דרעי ושר החינוך נפתלי בנט אמרו דברים דומים. מנגד, ראש הממשלה נחוש להעביר את הצעת החוק לאישור מפלגות הקואליציה.

















תאגיד כאן ישיבת ממשלה סקר שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד