י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבי מיילך חושף: התרגיל של נהג האוטובוס

נהג שהתנדב לאסוף נוסעים מתחנה עמוסה, שינה את מספר הקו כדי לקבל ברכות במקום קללות • איזה 'מוסר' למד המשפיע ממעשה זה?

אוטבוס עם חרדים. צילום: Zack Wajsgras/Flash90
אוטבוס עם חרדים. צילום: Zack Wajsgras/Flash90

"שמעו נא מעשה שהיה בזאת השנה תשע"ז במוצאי ראש השנה בעיר בני ברק", סיפר הרה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן בשבת חול המועד סוכות, ואף הובא השבוע בעלון 'באר הפרשה' היוצא לאור מדברי תורתו.

"כידוע ברחבי העיר מפוזרות 'תחנות אוטובוס' בהן יאספו העגלות את הנוסעים איש איש למחוז חפצו... במוצאי ר"ה באישון ליל כשהשעון כבר הורה על 1:30 עמדו רבים מתושבי עיה"ק ירושלים באחת התחנות ברחוב הרב כהנמן בב"ב, והמתינו שיבוא אוטובוס הנושא את מספר 402 לקחתם לביתם... אך בוששו פעמי המרכבה מלבוא, וכבר נתגנב בלבם מחשבה שמא יצטרכו להשאר למשך כל הלילה ברחובה של עיר על טפיהם ומטלטליהם".

"עד שמרחוק נראה אוטובוס ריק מנוסעים, ותעל הרינה במחנה – הנה קרבה ישועתנו לבוא, אך משנתקרב ראו שהוא נושא על חלונו מס' 318 הנוסע לעיר רחובות, מכיוון שכן, עלו עליו כמה מה'עסקנים' שבעם, וביקשו מה'נהג' שיאות להחליף את יעד נסיעתו ויקחם לעיה"ק ירושלים, אך הנהג לא אבה בשום פו"א לשמוע להם, שהרי נשלח מטעם בעליו ליסע ל'רחובות', ויפצרו באיש מאד מאד עד שנכמרו רחמיו ונעתר להם – החליף את מספרו ל402, העלה את ציבור הממתינים בכליון עיניים - בישיבה ובעמידה עד אפס מקום, והחל ליסע ירושלימה. הנוסעים ששמחו ב'טובתו' של האיש החלו לשבחו להללו ולקלסו, ולברכו בעולם הזה ועולם הבא גם יחדיו, בגמר חתימה טובה, ב'פתקא טבא ' ובכל הברכות האמורות ושאינם אמורות בתורה".

רבי אלימלך בידרמן. צילום: משה גולדשטיןצילום: רבי אלימלך בידרמן. צילום: משה גולדשטין
רבי אלימלך בידרמן. צילום: משה גולדשטין

"בהגיעו לחוצות ירושלים, ניגש אליו אחד הנוסעים ושטח תמיהתו 'וכי היאך לא חשש מעשות כן' והרי המפקח עליך רואה את כל אשר נעשה ונמצאת מסכן עצמך עם פרנסתך... מילא הנהג פיו שחוק וביאר לו עומק הענין... הנה יסלח נא מר כי טעות בידו... בחדר המפקחים שעמדתם בתחנה זמן ארוך מאד, ורבים הממתינים לאוטובוס שיושיעם... הוכרז שחייבים לשלוח אוטובוס לשם, אך כל הנהגים ענו ואמרו פה אחד שאינם יכולים להתקרב לתחנה זו ולהעלותם לירושלים, כי כן מנהג ה'נוסעים' - להביע ולכלות את כל הרוגז והקצף על ה'נהג' שיבא לאספם ביתה – אף שברור כי לא לו החטא ועוון... עד שנעניתי – אנכי אקח 'נסיעה' זאת, עשיתי 'תחבולה' הצגתי עצמי כקו 318 בכוונה להשתנות לאחמ"כ ל402 – כאשר יתחננו הממתינים בפני – ובזה הרווחתי שכל ה'קללות' נהפכו ל'ברכות' עד בלי די".

"לדידן ייאמר שאותו אוטובוס אם היה מגיע כשעל חלונו כתוב 402 היו הכל מתלוננים וזועפים ועתה כשבא מתחילה כ-318 הבינו לבסוף שהכל היה לטובה וברכה מתחילה, כיוצא בזה", אמר רבי מיילך בידרמן, "רבים הם המהלכים בעולמו של הקב"ה כשהם מלאים טענות כרימון, ואף על חסדי הבורא פעמים שלבו של אדם מפתהו להתלונן על הא ועל דא, מה עושה הקב"ה, מעמידו לרגע בפני מציאות שאיננה טובה אז ברגע יכיר שכשכהולך למישרין 'חסד' גדול הוא מן השמים... יכניע עצמו, וישוב לראות שהכל מעיקרא לטובה היה".
אוטובוס קו 402 מוצאי ראש השנה באר הפרשה נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד