י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מיכאלי: בלי נשים - שהחרדים לא ירוצו כלל

פסק בית המשפט העליון בסוף השבוע שעבר הביא את חברת הכנסת מהמחנה הציוני לנסח פוסט תוקפני במיוחד כנגד המפלגות החרדיות, והיעדרותן של נשים מהרשימה

גפני, זכה למתקפה אישית. צילום: פלאש90
גפני, זכה למתקפה אישית. צילום: פלאש90

בסוף השבוע הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי לאגודת ישראל, המורה לה להסביר בתוך 75 יום את הסעיף המדיר נשים בתקנון המפלגה - חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה אמש לפסק בג"צ, וכתבה על הדרת הנשים מהמפלגות החרדיות.

מיכאלי - "לפני שבת עבר מתחת לרדאר שלכן.ם צו על תנאי של בג"צ שמורה למפלגת אגודת ישראל להסביר תוך 75 ימים את עמדתה למה לא מבוטל הסעיף בתקנון המפלגה שאוסר על נשים להיות חברות בה.

"העובדה שגם היום נשים לא רשאיות להיות חברות כנסת במפלגות החרדיות היא פשוט הזיה. תכף תהיה לנו נשיאה (טפו) בארה"ב אבל נשים לא יכולות להיות חברות ביהדות התורה. זה לא ויכוח על עניין דתי: האם נשים יכולות או לא יכולות לרקוד עם ספר תורה או להניח תפילין. זה עניין אזרחי גרידא: בחירות לרשות המחוקקת, כהונה בכנסת ישראל, מפלגה פוליטית. איך יכול להיות שהמדינה מאפשרת עדיין את האפליה השערורייתית הזאת? שלט ענק של "אין כניסה לנשים" למפלגות שרצות לכנסת. זאת דמוקרטיה?"

מיכאלי הזכירה את ההיסטוריה - "בתקופת הישוב, בשנות העשרים של המאה הקודמת, הרב קוק והציונות הדתית איימו לפרוש ממוסדות היישוב אם נשים ישתתפו בבחירות, ואכן, היתה מערכת בחירות אחת שבה נשים לא הצביעו (וגברים בירושלים הצביעו פעמיים). אבל השאר הוא היסטוריה, והיום לא עולה על דעתם של הרבנים והפוליטיקאים החרדים שלא תהיה זכות הצבעה לנשים. ובכן, הגיע הזמן לתת להם לבחור: ייצוג לנשים במפלגות ובפרלמנט או שאדרבא, פרשו מהפוליטיקה. אל תרוצו לכנסת במפלגה חרדית.

"זה מה שאומרת הצעת החוק שהגשתי כבר בכנסת הקודמת: תנאי סף לכל מפלגה שרוצה לרוץ לכנסת הוא ייצוג של מינימום 40% לכל מין בכל חמישייה. בינינו, מפלגה שעושה אחרת בעצם לא מקבלת את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

מיכאלי אף הוסיפה וכיוונה את האש לגפני באופן ספציפי - "לפני חודש, נאם ח"כ גפני לפני מאות גברים חרדים עובדים ואמר להם "חרדים עובדים זה חרדים חדשים? זה לא החרדים החדשים. זה החרדים שהיו ליד החתם סופר, זה החרדים שניהלו את הקהילות ליד הרבנים, החזיקו את התורה, החזיקו את השקפת התורה". זה הזמן לעשות את אותו דבר לגבי ייצוג נשים, לשנות את הסעיף ולהגיד "זה חרדיות חדשות? זה נשים יהודיות שעבדו עם דבורה הנביאה, עם חולדה הנביאה, שניהלו את הקהילות ליד הרבנים, החזיקו את השקפת התורה." ותבוא לציון גואלת".
גפני מירב מיכאלי הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד