י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אלפי מבקרים ובהם מאות משפחות חרדיות נהנו ממגוון האטרקציות במרכז המבקרים שילה הקדומה בחול המועד סוכות

במרכז המבקרים נהנו המטיילים מחיזיון אור קולי מרתק, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בתחנות בני ישראל לצד תחושת ההיסטוריה האופפת את האתר שבו קיימה חנה את תפילתה הידועה * כמו כן התקיימו במקום ירידי אומנים ומופעים לכל המשפחה

אלפי מבקרים ובהם מאות משפחות חרדיות נהנו ממגוון האטרקציות במרכז המבקרים שילה הקדומה בחול המועד סוכות
לעמ

האתר שילה הקדומה משלב הנאה ולימוד ההיסטוריה היהודית מפוארת עם מפגש בלתי אמצעי עם עיר המשכן והמקום שבו החלו היהודים לשמור את כל המצוות התלויות בארץ.

בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקורבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.

באתר המבקרים שילה הקדומה נמצאים שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

במקום המשכן אף ערכה חנה את תפילותיה שהותירה את חותמה בתפילות העם היהודי לדורותיו. תפילת הלחש שמתפללים עד היום בבתי הכנסת ברחבי העולם כולו נלמדת מתפילתה של חנה: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כשהחיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי. כן קיים באתר רחוב המלאכות הקדומות במסגרתן ניתן להשתתף בסדנאות ולחזות ברבות מהמלאכות שנהגו בעבר כמו בית אריגה לטווית צמר, כדרות – יצירת כדים, יצירת חלילים ועוד.

בנוסף נהנו המבקרים מסיורים מודרכים באתר הקסום. במהלך חול המועד התקיים בכל יום בשעה 15:00 מופע לכל המשפחה וכמו כן ירידי אומנים, שחקנים, נגנים ברוח עבודות המשכן וההיסטוריה היהודית. וכן סיור וירטואלי מיוחד במשקפי תלת מימד במשכן.

המבקרים באתר שילה הקדומה נהנו מסוכות כשרות מרווחות אשר הוקמו לרווחת המבקרים וכן תחנת מידע ומזנון בכשרות מהדרין. אפשרות נוספת ניתנת בטיולי ריינג'רים ואופניים למעיינות באזור שמצוי בנוף בראשיתי קסום.

אבי רואה ראש המועצה האזורית מטה בנימין: "כפי שעשינו בעבר, במהלך חופשות בין הזמנים וימי חול המועד, בהם פקדו את האתר משפחות חרדיות רבות מכל הריכוזים החרדיים, כך עשינו גם השנה , היינו ערוכים לקליטת אלפי המשפחות שהגיעו מכל רחבי הארץ, ונהנו מתכנים עשירים המותאמים גם למגזר החרדי".
שילה הקדומה מטה בנימין טיולים חול המועד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד