כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המאבק הבא: התפוצץ הדיון על מינוי נשים; איום בעתירה לבג"צ

חברת הכנסת עזריה דרשה ייצוג לנשים בוועדות, מנכ"ל המשרד לשירותי דת דווקא הסכים אך ח"כ דודי אמסלם נעל את הישיבה • ח"כ אורי מקלב אומר ל'בחדרי חרדים' - "לא נקבל את הדרישה בשום פנים ואופן. הן רוצות לפגוע במעמד הרבנות"

מקלב התעקש, צילום: פלאש 90
מקלב התעקש, צילום: פלאש 90

על רקע התערבות המערכת המשפטית באירועים נפרדים בין גברים ונשים, המפלגות החרדיות מסמנות את המאבק הבא: בסוף השבוע שעבר נערך דיון בוועדת הפנים של הכנסת סביב הרכב הוועדה לבחירת רבנים ב-32 מועצות אזוריות, אולם זמן קצר לאחר תחילתה – הישיבה ננעלה, וזאת בעקבות הדרישה לשלב נשים בוועדה.

מי שהעלה את נושא שילוב הנשים היא ח"כ רחל עזריה, שדרשה להכניס תיקון בו יהיה ייצוג הולם לנשים בהרכבי הוועדות, ח"כ אורי מקלב שהשתתף תקף את דבריה וטען כי "לא צריך לשנות סדרי בראשית בכל דבר שיש לו כיפה, לא שמענו צורך בשוויון נשים בשום מכרז ברשויות המקומיות, לא בתפקיד למנכ"ל ולא בשום תפקיד".

מנגד, דווקא מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס לא הראה את התנגדותו למהלך של עזריה, ובכל מהלך הדיון הבהיר כי "יכול להיות שיהיה שם רוב נשים בוועדה". בנוסף, הוא יצא אל מאחורי הקלעים לשוחח עם עזריה ולהגיע עמה להבנה.

אלא שדבריו של מקלב זכו לגיבוי של יו"ר הועדה דודי אמסלם, שלא הבין את הצורך לערב את נושא השוויון בכל נושא ועניין, וגער בעזריה שלא בדקה את הנושא החוקתי קודם לכן - מול המשרד לשירותי דת. "אני נועל את הישיבה ואני מבקש בשבוע הבא לקבל את עמדת משרד הפנים, מה יחליטו מקובל עלי", אמר אמסלם.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" ח"כ מקלב מבהיר כי מפלגתו לא תקבל בשום צורה את הדרישה של ח"כ עזריה. "אנחנו לא נוכל לקבל בשום אופן את הדרישה החוזרת ונשנית בכל נושא על איוש נשים ללא כל קשר ענייני, מדובר בדרישה אובססיבית וחסרת כל תכלית ענייני", תוקף מקלב.

"חשוב להבהיר שדרישות אלו ודומיהן אינן באות מתוך מגמה של שוויון לנשים אלא בכוונה תחילה של פגיעה במוסד הרבנות ונתנגד בכל תוקף לזה", מבהיר מקלב ל"בחדרי חרדים".

כזכור, בשנת 2012, בג"צ דן בשילוב נשים בוועדה שבחרה רבנים הערים. את העתירה הגיש תנועת נאמני תורה ועבודה, שלבסוף קיבלה את מבוקשה ואכן שולבו נשים בוועדה הבוחרת. כעת, מאיימים בתנועה לעתור שוב לבג"צ ולחייב את שילוב הנשים גם בוועדה לבחירת רבנים למועצות הדתיות, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

"אנו סבורים שרבנים מקומיים, לרבות רבני יישובים ורבני אזוריים, צריכים להיות בעלי מעמד של משרתי ציבור ובשל כך יש לקצוב את כהונתם ולהבטיח ייצוג הולם לכלל הציבור ובתוכו לנשים בגופים הבוחרים אותם, כפי הקיים באסיפה הבוחרת את רבני הערים, דבר ששונה בזכות עתירת עו"ד אסף בנמלך בשם נאמני תורה ועבודה", אמרו בתנועה ל"בחדרי חרדים".

ח"כ רחל עזריה אמרה בתגובה לדיון בועדת הפנים על תקנות רבנים אזוריים: "שירותי הדת בישראל ניתנים גם לגברים וגם לנשים, ואפילו לנשים יותר בגלל תחומים כמו מקוואות, נישואין והגירושין. לכן חשוב שבוועדת איתור ישבו נשים כדי לוודא שהרב הנבחר הוא רב שמבין את הצרכים של נשים. בגוף הבוחר לרבני ערים כבר יש היום ייצוג לנשים, וטוב שכך יהיה גם בבחירת רבנים אזוריים וישובים. נגיע להסכמות עם משרד הפנים בנושא."
מינוי נשים ועדה למינוי רבני ערים רחל עזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד